Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäläinen alus loukkasi Suomen ilmatilaa, ja marja-alan kartellipaljastus tuo huolta kilpailutilanteesta. Terveystalo vähentää henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Venäläinen alus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Leijonat pelaa MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Voitto avaa mahdollisuuden mitalipeleihin, kun taas tappio päättää turnauksen. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, korostaa joukkueen luottamusta omaan peliin ja valmistautumista vastustajaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Leijonat pelaa MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Voitto avaa mahdollisuuden mitalipeleihin, kun taas tappio päättää turnauksen. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, korostaa joukkueen luottamusta omaan peliin ja valmistautumista vastustajaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 19:33, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat kohtaa Tshekin kohtalonpelissä • Leijonat kohtaa Tšekin puolivälierissä • Leijonat kohtaa Tshekin puolivälierässä.
Leijonat pelaa Tshekkiä vastaan
Leijonat pelaa tärkeän pelin Tshekkiä vastaan. Tämä on puolivälieräottelu MM-kisoissa. Voitto vie mitalipeleihin, mutta tappio tarkoittaa kauden loppua. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, uskoo joukkueen mahdollisuuksiin ja valmistautuu vastustajaan.
Leijonat pelaa MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Voitto avaa mahdollisuuden mitalipeleihin, kun taas tappio päättää turnauksen. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, korostaa joukkueen luottamusta omaan peliin ja valmistautumista vastustajaan.
Jääkiekon MM-kisoissa Suomi kohtaa Tšekin puolivälierissä. Leijonat varmisti paikan pudotuspeleissä, vaikka hävisi alkusarjan päätösottelussa Sveitsille. Tšekki puolestaan hävisi Kanadalle, mutta pääsi silti jatkoon kolmantena B-lohkossa.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat pelaa torstaina Tshekkiä vastaan puolivälierässä jääkiekon MM-kisoissa. Voitto vaatii vahvaa perussuoritusta, ja erityisesti Roman Cervenka on pidettävä tiukasti kurissa. Turnauksen tunnelma Zürichissä on korkealla, ja…
Suomi hävisi Sveitsille MM-kisojen puolivälierässä 4–2. Tappio tarkoittaa, että lohkon kärkipaikka meni Sveitsille, mutta Suomi jatkaa turnauksessa. Unelma maailmanmestaruudesta on yhä elossa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Leijonat pelaa tiistaina turnauksen tärkeimmän ottelun Sveitsiä vastaan. Voittaja saa A-lohkon ykkössijan ja puolivälierävastustajakseen B-lohkossa neljänneksi sijoittuneen joukkueen. Ottelu tuo esiin myös…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomi pelaa tänään Sveitsiä vastaan jääkiekon MM-kisoissa. Apuvalmentaja Ville Peltonen korostaa heittäytymisen merkitystä pelissä, jossa molemmat joukkueet tuntevat toisensa hyvin. Peltonen uskoo,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Leijonien pelaajat kertovat Aleksander Barkovin poikkeuksellisesta harjoittelusta MM-kisoissa Zürichissä. Barkov on tehnyt ylimääräisiä treenejä ja johtaa joukkuetta esimerkillään. Hänen harjoittelutasonsa ja nöyryytensä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Aatu Räty on ollut yksi Leijonien onnistujista Zürichin MM-kisoissa, tehden tehopisteen jokaisessa ottelussa. Hän on kerännyt turnauksessa yhteensä 6 pistettä, mikä tekee…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi ja Sveitsi kohtaavat jääkiekon MM-kisoissa ratkaisevassa ottelussa. Lohkovoitto on panoksena, ja molemmat joukkueet tavoittelevat voittoa. Ottelu on tärkeä kummallekin joukkueelle jatkoa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.