Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Gradiassa järjestetään valmistujaisjuhlia perjantaina ja lauantaina. Juhlista osa on seurattavissa suorina lähetyksinä, ja tapahtumat keskittyvät Jyväskylään ja Jämsään. Erityisesti ylioppilasjuhlat keräävät huomiota lauantaina.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Gradiassa järjestetään valmistujaisjuhlia perjantaina ja lauantaina. Juhlista osa on seurattavissa suorina lähetyksinä, ja tapahtumat keskittyvät Jyväskylään ja Jämsään. Erityisesti ylioppilasjuhlat keräävät huomiota lauantaina.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 12:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Gradiassa juhlitaan valmistuneita perjantaina ja lauantaina.
Gradiassa juhlitaan valmistuneita
Gradiassa on valmistujaisjuhlia perjantaina ja lauantaina. Juhlat ovat Jyväskylässä ja Jämsässä. Osa juhlista näkyy suorina lähetyksinä. Lauantaina juhlitaan erityisesti ylioppilaita.
Gradiassa järjestetään valmistujaisjuhlia perjantaina ja lauantaina. Juhlista osa on seurattavissa suorina lähetyksinä, ja tapahtumat keskittyvät Jyväskylään ja Jämsään. Erityisesti ylioppilasjuhlat keräävät huomiota lauantaina.
Sanna Hennon tanssiteos, Suomi näyttämönä, on saapunut Keski-Suomeen ja jatkaa matkaansa Jyväskylään. Hento on kävellyt Helsingistä Utsjoelle tanssien 1500 kilometrin matkaa, joka…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskylän akrobatiavoimistelijat saavuttivat menestystä Lohjalla järjestetyissä SM-kilpailuissa. Kolme joukkuetta pääsee edustamaan Suomea MM-kisoissa Italiassa. Kilpailut olivat yleisesti ottaen onnistuneet ja nostivat jyväskyläläisten…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskylässä on säilytetty kuvanveistäjä Jussi Heikkilän arvokasta pronssiveistosta erikoisissa olosuhteissa. Veistos löytyi kaupungin varastoalueelta Mustankorkean kaatopaikan läheisyydestä, mikä herätti huomiota alueella asioineiden…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskyläläinen Sana-Seppo -ryhmä esittää Aaro Hellaakosken runoja Tanssiopistolla 24. toukokuuta 2026. Esityksessä yhdistyvät runojen rytmi ja melodia, mikä tekee siitä ainutlaatuisen kokemuksen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskylän kaupunginteatterin peruskorjaus on lähes valmis, ja teatteri on palautettu alkuperäiseen muotoonsa. Uudistettu suuri näyttämö tarjoaa Suomen parasta näyttämötekniikkaa, mukaan lukien nykyaikaiset…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.