Nimipäivä:
Ritva
12°C Helsinki

Terveystalo vähentää henkilöstöään

Aihesivu: Terveystalo vähentää henkilöstöään

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi viikoksi vuoden 2026 aikana.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 27.5.2026 klo 17:19
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi viikoksi vuoden 2026 aikana.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 17:19, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, MTV Uutiset, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Terveystalo vähentää henkilöstöään • Terveystalo vähentää tehtäviä ja lomauttaa • Terveystalo irtisanoo ja lomauttaa työntekijöitä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 27.5.2026 klo 17:19.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Terveystalo, #Työntekijät, #Lomautukset.

Selkokielinen yhteenveto

Terveystalo vähentää työntekijöitä

Terveystalo on päättänyt vähentää työntekijöitä muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä 85 työtehtävää loppuu. 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Myös 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi viikoksi vuonna 2026.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.