Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan johtajat miettivät rauhanneuvottelijaa Venäjän kanssa, mutta Kiovan pommitukset ovat keskeyttäneet keskustelut. Presidentti Alexander Stubbin nimi on noussut esiin mahdollisena neuvottelijana. EU-maat, kuten Itävalta ja Slovenia, toivovat suoraa vuoropuhelua Venäjän kanssa, mutta sotaväsymys on kasvamassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan johtajat miettivät rauhanneuvottelijaa Venäjän kanssa, mutta Kiovan pommitukset ovat keskeyttäneet keskustelut. Presidentti Alexander Stubbin nimi on noussut esiin mahdollisena neuvottelijana. EU-maat, kuten Itävalta ja Slovenia, toivovat suoraa vuoropuhelua Venäjän kanssa, mutta sotaväsymys on kasvamassa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 15:49, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjän pommitukset keskeyttävät neuvottelut.
Venäjän pommitukset keskeyttävät neuvottelut
Euroopan johtajat pohtivat rauhanneuvottelijaa Venäjän kanssa. Kiovan pommitukset ovat keskeyttäneet keskustelut. Presidentti Alexander Stubbin nimi on esillä mahdollisena neuvottelijana. Itävalta ja Slovenia toivovat suoraa vuoropuhelua Venäjän kanssa, mutta sodan kesto rasittaa EU-maita.
Euroopan johtajat miettivät rauhanneuvottelijaa Venäjän kanssa, mutta Kiovan pommitukset ovat keskeyttäneet keskustelut. Presidentti Alexander Stubbin nimi on noussut esiin mahdollisena neuvottelijana. EU-maat, kuten Itävalta ja Slovenia, toivovat suoraa…
Venäjä uhkaa massiivisilla iskuilla Kiovaan, mutta EU ei siirrä henkilöstöään kaupungista. Venäjän ulkoministeriö ilmoitti aikovansa iskeä Ukrainan puolustusteollisuuslaitoksiin. Ukrainan ulkoministeri korosti, ettei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #EU
Venäjän presidentti Vladimir Putin on allekirjoittanut lain, joka sallii sotilaallisen voimankäytön kansalaisten suojelemiseksi ulkomailla. Lain mukaan Venäjä voi lähettää sotilaitaan suojelemaan kansalaisia,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Ukrainan komentaja arvioi, että maa voi saada taistelukentällä aloitteen Venäjältä seuraavien kuukausien aikana. Prikaatikenraali Andri Biletskyi uskoo Venäjän armeijan olevan väsynyt pitkistä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Baltian maiden presidentit vaativat EU:lta lisää taloudellista tukea ilmatilansa puolustamiseen. Tukea tarvitaan erityisesti Venäjän droonihäirinnän vuoksi, joka on lisääntynyt alueella. Presidentit tapasivat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU, #Venäjä
ISW:n mukaan Venäjä on mahdollisesti laukaisemassa kahta Orešnik-ohjusta Ukrainaan, mikä johti omien joukkojen vahingoittumiseen. Kuvamateriaalin perusteella kuusi taistelukärkeä putosi Donetskin alueelle. Iskun…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Kiinan ulkoministeriö on kehottanut Venäjää ja Ukrainaa välttämään sotatoimien kärjistämistä. Kiina korostaa vuoropuhelun ja neuvottelujen merkitystä konfliktin ratkaisemisessa. Kiina pitää Venäjän hyökkäystä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.