Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 15:48, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies uhkasi naapureitaan kuula-aseella • Mies uhkasi naapureitaan aseella Alajärvellä • Mies uhkasi naapureitaan aseella Alajärvellä.
Mies uhkasi kuula-aseella
Alajärvellä mies uhkasi naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, vaikka hän ei totellut käskyjä. Miehellä oli hallussaan ase, joka muistutti oikeaa ampuma-asetta. Käräjäoikeus ei kuitenkaan vanginnut häntä, ja poliisi jatkaa tutkintaa.
Etelä-Pohjanmaan Alajärvellä mies uhkaili naapureitaan ja poliiseja kuula-aseella. Poliisi sai miehen kiinni, mutta käräjäoikeus ei vanginnut häntä. Tapaus on edelleen esitutkinnassa.
Alajärvellä mies uhkasi naapureitaan ja poliisia kuula-aseella. Poliisi sai ilmoituksen uhkauksista ja saapui paikalle, missä mies osoitti asetta myös heitä kohti. Mies otettiin kiinni, mutta käräjäoikeus hylkäsi vangitsemisvaatimuksen.
Alajärvellä mies uhkasi naapureitaan ja poliisia kuula-aseella. Poliisi sai ilmoituksen ja saapui paikalle, mutta mies osoitti aseella myös poliiseja. Hänet otettiin kiinni, mutta käräjäoikeus hylkäsi vangitsemisvaatimuksen.
Maalahdessa tapahtui vakavaa väkivaltaa, kun mies uhkasi asunnossa olleita henkilöitä ampuma-aseella. Poliisi sai hälytyksen keskellä yötä ja otti miehen kiinni. Tapahtumaa tutkitaan tapon yrityksenä ja ampuma-aserikoksena.
Poliisi sai ilmoituksen väkivaltaisesta miehestä Maalahdessa. Mies oli uhannut asunnossa olleita henkilöitä ampuma-aseella ja käyttäytynyt uhkaavasti. Tapahtumissa on ilmeisesti kyse lähisuhdeväkivallasta.
Poliisi otti kiinni miehen, joka käyttäytyi uhkaavasti yksityisasunnossa Maalahdessa. Mies oli ennen poliisin saapumista käyttänyt väkivaltaa ja uhannut asunnossa olleita ampuma-aseella. Tapahtumat liittyvät lähisuhdeväkivaltaan, ja poliisi tutkii asiaa…
Alajärvellä otettiin kiinni mies, joka uhkasi naapureitaan ja osoitteli poliiseja aseella. Poliisi sai hälytyksen ja useita partioita lähti paikalle. Mies ei totellut…
Rikos • jaetut avainsanat: #Alajärvi, #Poliisi
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi jahtasi autovarasta Helsingissä tiistaina aamupäivällä. Varkaus tapahtui huoltoasemalla, ja varas pakeni anastetulla Porschella. Takaa-ajo päättyi miehen kiinniottoon 17 minuuttia myöhemmin.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Satakunnassa työskentelevä poliisimies on pidätetty virastaan seksuaalirikosepäilyn takia. Epäilty rikos olisi tapahtunut miehen sivutyössä, mutta tarkempia tietoja ei ole julkistettu. Poliisin pidättäminen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii tietoja Ilmajoella sunnuntaina tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui automiitissä Siltalan teollisuusalueella. Epäilty on noin 20-vuotias mies, ja poliisi toivoo vinkkejä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Seinäjoen Kasperissa tapahtunut henkirikos tutkitaan nyt murhana. Poliisi on arvioinut, että epäilty on toiminut harkitusti ja käyttänyt raakaa väkivaltaa. 35-vuotias mies on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Pohjanmaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.