Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Belgialainen elokuva "Nuorena äidiksi" kuvaa nuoria äitejä, jotka kamppailevat uuden elämän haasteiden kanssa. Yksi elokuvan päähenkilöistä lähtee etsimään lapsensa isää, mikä aiheuttaa hänelle suuria tunteita. Oulun ensikodin ohjaaja Jutta Pohtala kommentoi tilannetta hämmästyneenä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Belgialainen elokuva "Nuorena äidiksi" kuvaa nuoria äitejä, jotka kamppailevat uuden elämän haasteiden kanssa. Yksi elokuvan päähenkilöistä lähtee etsimään lapsensa isää, mikä aiheuttaa hänelle suuria tunteita. Oulun ensikodin ohjaaja Jutta Pohtala kommentoi tilannetta hämmästyneenä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 13:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elokuva nuorista äideistä herättää tunteita.
Elokuva nuorista äideistä herättää tunteita
Belgialainen elokuva kertoo nuorista äideistä. He kokevat uusia haasteita elämässään. Yksi äideistä lähtee etsimään lapsensa isää. Tämä tilanne herättää paljon tunteita. Oulun ensikodin ohjaaja Jutta Pohtala on yllättynyt tilanteesta.
Belgialainen elokuva "Nuorena äidiksi" kuvaa nuoria äitejä, jotka kamppailevat uuden elämän haasteiden kanssa. Yksi elokuvan päähenkilöistä lähtee etsimään lapsensa isää, mikä aiheuttaa hänelle suuria tunteita. Oulun ensikodin ohjaaja…
Skoda käytti Oulun Toripolliisi-patsasta uuden Epiq-sähköauton mainonnassaan ilman lupaa. Mainonnassa hyödynnettiin suomalaisia maamerkkejä, mikä herätti keskustelua tekijänoikeuksista. Mainoksissa tulisi säilyttää hyvä maku…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulussa on alkanut kansainvälinen arkkitehtuurikilpailu Oulun yliopiston uudesta kampuksesta. Kilpailu on laaja ja voittaja selviää kesällä 2027. Uusi kampus yhdistää yliopiston toiminnot…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulun Sonnisaareen luodaan uusi taideteos, joka koostuu punakoivuista ja kalan muotoisista aukioista. Taiteilija Kaisa Salmi suunnittelee teosta, jonka rakennustyöt alkavat kesällä ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Hupisaarten kesäteatteri Oulussa saa ensi kesäksi uuden lisäkatsomon, joka parantaa katsojakokemusta. Teatteri tarjoaa monipuolista kulttuuriohjelmaa, joka houkuttelee eri makuja. Uuden katsomon myötä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Oulusta löytynyt 1600-luvun laivan hylky on nyt muokattu mekoksi Aalto-yliopiston laboratoriossa. Hylky, joka on yksi Pohjois-Suomen vanhimmista laivalöydöistä, on esillä Oulun taidemuseossa.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.