Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululainen 18-vuotias Aarni joutui hirvikolariin pyöräillessään koulusta kotiin. Hirvi juoksi yllättäen hänen eteensä, ja törmäys tapahtui, vaikka eläin yritti väistää. Aarni tallensi videolle hirven pakomatkan törmäyksen jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululainen 18-vuotias Aarni joutui hirvikolariin pyöräillessään koulusta kotiin. Hirvi juoksi yllättäen hänen eteensä, ja törmäys tapahtui, vaikka eläin yritti väistää. Aarni tallensi videolle hirven pakomatkan törmäyksen jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 07:49, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuori mies törmäsi hirveen pyörällä • Nuori mies kiistää raiskaussyytteen.
Nuori mies törmäsi hirveen pyörällä
Aarni, 18, ajoi pyörällä Oulussa, kun hirvi juoksi hänen eteensä. Hän törmäsi hirveen, mutta eläin kaatui ja lähti sitten pakoon. Aarni pelkäsi, että hirvi nousisi ylös, mutta se ei tapahtunut. Hän otti videon hirven juoksusta, jotta muut uskoisivat hänen tarinansa.
Oululainen 18-vuotias Aarni joutui hirvikolariin pyöräillessään koulusta kotiin. Hirvi juoksi yllättäen hänen eteensä, ja törmäys tapahtui, vaikka eläin yritti väistää. Aarni tallensi videolle hirven pakomatkan törmäyksen jälkeen.
18-vuotias mies Seinäjoelta on kiistänyt raiskaussyytteen, väittäen huumattuaan itsensä ennen tekoa. Raiskaus tapahtui 5. maaliskuuta 2024, ja mies ilmoittautui poliisille 7. maaliskuuta. Hän tunnusti kuitenkin väkivaltaisen sukupuoliyhteyden kuulemisessa…
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta…
Liikenne
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne
Belgiassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa juna törmäsi koulubussiin. Onnettomuudessa kuoli neljä ihmistä, joista kaksi oli lapsia. Bussin kuljettaja ja koululaisten saattaja myös…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Oulussa lauantaina pidettiin ensimmäinen luvallinen mopomiitti, johon osallistui noin 300 mopoilijaa. Tapahtuma sujui hyvin, ja paikalla oli myös mönkijöitä ja autoja. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu
Kansainväliset suurmarkkinat aiheuttavat liikennekatkoja Seinäjoen keskustassa 28. toukokuuta alkaen. Kirkkokatu ja Alvar Aallon katu suljetaan osittain markkinoiden ajaksi. Tapahtuma on avoinna yleisölle…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Seinäjoki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.