Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kalasataman tulipalon syynä voi olla grillin tekninen vika, mikä vapauttaisi grillaajan vastuusta. Jos tulipalo johtui grillaajan virheestä, hän voi olla vastuussa vahingoista. Vakuutusmeklarin mukaan vastuuvakuutus on tärkeä, sillä vahingot voivat olla suuria.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kalasataman tulipalon syynä voi olla grillin tekninen vika, mikä vapauttaisi grillaajan vastuusta. Jos tulipalo johtui grillaajan virheestä, hän voi olla vastuussa vahingoista. Vakuutusmeklarin mukaan vastuuvakuutus on tärkeä, sillä vahingot voivat olla suuria.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 06:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalasataman tulipalon syy selvityksessä.
Kalasataman tulipalon syy on epäselvä
Kalasataman tulipalon syy ei ole vielä selvillä. Grillissä voi olla tekninen vika, jolloin grillaaja ei ole vastuussa. Jos tulipalo johtui virheestä, grillaaja voi joutua maksamaan vahingot. Vastuuvakuutus on tärkeä tällaisissa tilanteissa.
Kalasataman tulipalon syynä voi olla grillin tekninen vika, mikä vapauttaisi grillaajan vastuusta. Jos tulipalo johtui grillaajan virheestä, hän voi olla vastuussa vahingoista. Vakuutusmeklarin mukaan vastuuvakuutus on tärkeä, sillä…
Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, jonka epäillään alkaneen parvekkeella olleesta kaasugrillistä. Palon sammutustyöt kestivät useita tunteja, ja rakennuksen ylimmät kerrokset kärsivät…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Helsingin Kalasataman kerrostalopalon vahingot arvioidaan nousevan miljooniin euroihin. Yksittäisten asukkaiden ei odoteta joutuvan maksajiksi, mutta kotivakuutuksen puuttuminen voi aiheuttaa suuria kustannuksia. Vakuutusyhtiöt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Kalasatamassa tapahtuneen tulipalon korvaukset määräytyvät sen mukaan, kuka on vastuussa vahingoista. Kotivakuutus kattaa evakuoitujen asukkaiden irtaimistovahingot, mutta grillaajan korvausvastuu riippuu huolimattomuuden osoittamisesta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella on syttynyt tulipalo, joka leviää laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä välttämään alueella liikkumista savun vuoksi. Paloalueen koko on noin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, jonka epäillään alkaneen kaasugrillin vuotaneesta kaasusta. Poliisi tutkii tapausta yleisvaaran aiheuttamisena ja epäiltynä on yksi mies, joka kiistää…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Kalasataman tulipalo sai alkunsa asunnon parvekkeelta, jossa poltettiin kynttilää. Tuli levisi parvekkeen seinälautoihin ja onteloon, mikä mahdollisti sen nopean leviämisen kattorakenteisiin. Palokunta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.