Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi etsii seksuaalirikollista Espoossa, kun taas talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Israelin armeija iski tiistaina Libanonin eteläosiin, mikä johti noin 30 ihmisen kuolemaan, mukaan lukien neljä lasta. Lisäksi 40 ihmistä haavoittui iskuissa. Israel on antanut evakuointikehotuksia useisiin kaupunkeihin ja jatkaa maahyökkäystään syvemmälle Libanonin alueelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Israelin armeija iski tiistaina Libanonin eteläosiin, mikä johti noin 30 ihmisen kuolemaan, mukaan lukien neljä lasta. Lisäksi 40 ihmistä haavoittui iskuissa. Israel on antanut evakuointikehotuksia useisiin kaupunkeihin ja jatkaa maahyökkäystään syvemmälle Libanonin alueelle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 01:55, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israelin iskut surmasivat kymmeniä Libanonissa • Israelin iskut surmasivat kymmeniä Libanonissa.
Israelin iskut tappoivat ihmisiä Libanonissa
Israelin armeija teki iskuja Libanonin eteläosiin tiistaina. Iskuissa kuoli noin 30 ihmistä, joista neljä oli lapsia. Myös 40 ihmistä loukkaantui. Israel on antanut evakuointikehotuksia moniin kaupunkeihin ja jatkaa hyökkäystään syvemmälle Libanonissa.
Israelin armeija iski tiistaina Libanonin eteläosiin, mikä johti noin 30 ihmisen kuolemaan, mukaan lukien neljä lasta. Lisäksi 40 ihmistä haavoittui iskuissa. Israel on antanut evakuointikehotuksia useisiin kaupunkeihin ja…
Israelin armeija on iskenyt Libanonin eteläosiin, mikä on johtanut noin 30 ihmisen kuolemaan, mukaan lukien neljä lasta. Iskuissa haavoittui myös 40 henkilöä. Israel on antanut evakuointikehotuksia yli 50…
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu ilmoitti maanantaina, että Israelin armeijalle on annettu määräys kiihdyttää hyökkäyksiä Libanonissa. Tämä päätös seuraa aiempia hyökkäyksiä, joissa on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Israelin armeija on määrännyt Nabatiehin kaupungin asukkaita jättämään kotinsa Libanonissa. Evakuointikehotus liittyy äärijärjestö Hizbollahin aseleporikkomuksiin. Asukkaita kehotetaan siirtymään Zahrani-joen pohjoispuolelle.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Libanon, #Hizbollah
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu on ollut sairaalassa hammashoitoa varten. Hän kotiutui Jerusalemissa sijaitsevasta sairaalasta maanantai-iltana. Netanjahun terveyttä on kritisoitu julkisuudessa, sillä hän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Netanjahu, #Israel
Israelin armeija on määrännyt Nabatiehin kaupungin asukkaita jättämään kotinsa Libanonissa. Evakuointikehotus liittyy äärijärjestö Hizbollahin aseleporikkomuksiin. Armeija on myös määrännyt useita kyliä eteläisessä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Libanon, #Hizbollah
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti, että hänen terveystarkastuksensa sujui erinomaisesti. Hän kiitti lääkäreitä ja henkilökuntaa Truth Social -alustallaan. Trumpin terveydentila on herättänyt…
Ulkomaat
Ranskassa on raportoitu seitsemästä kuolemantapauksesta, jotka liittyvät käynnissä olevaan helleaaltoon. Lämpötilat ovat nousseet jopa 36 asteeseen, ja kuolemat ovat tapahtuneet pääasiassa hukkumisten…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.