Nimipäivä:
Ossi, Ossian
24°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


Seitsemän ihmistä jumissa luolassa Laosissa

Aihesivu: Seitsemän ihmistä jumissa luolassa Laosissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Laosissa seitsemän kyläläistä on jäänyt jumii luolaan useiksi päiviksi. Pelastusoperaatiossa on mukana suomalainen sukeltaja Mikko Paasi, joka on aiemmin osallistunut vastaavaan pelastukseen Thaimaassa. Luolan sisäänkäynti on tukkeutunut maanvyörymien vuoksi, ja ryhmään ei ole saatu yhteyttä.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 26.5.2026 klo 23:48
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Laosissa seitsemän kyläläistä on jäänyt jumii luolaan useiksi päiviksi. Pelastusoperaatiossa on mukana suomalainen sukeltaja Mikko Paasi, joka on aiemmin osallistunut vastaavaan pelastukseen Thaimaassa. Luolan sisäänkäynti on tukkeutunut maanvyörymien vuoksi, ja ryhmään ei ole saatu yhteyttä.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 23:48, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Seitsemän ihmistä jumissa luolassa Laosissa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 26.5.2026 klo 23:48.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Laos, #MikkoPaasi, #Pelastusoperaatio.

Selkokielinen yhteenveto

Ihmisiä on jumissa luolassa

Laosissa seitsemän kyläläistä on jumissa luolassa. He menivät luolaan kullanetsintäretkelle, mutta rankkasateet tukivat sisäänkäynnin. Pelastuksessa on mukana suomalainen sukeltaja Mikko Paasi. Hän on ollut mukana aiemmissa pelastuksissa, kuten Thaimaassa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.