Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uuden kahvilan avaus Kiovassa päättyi tragediaan, kun venäläinen ohjus tuhosi sen vain vuorokausi avauksen jälkeen. Huolimatta tuhoista, kahvila avasi ovensa seuraavana aamuna ja tarjosi ilmaista kahvia pelastustyöntekijöille. Tämä teko symboloi kiovalaisille tärkeää sitkeyttä sodan keskellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uuden kahvilan avaus Kiovassa päättyi tragediaan, kun venäläinen ohjus tuhosi sen vain vuorokausi avauksen jälkeen. Huolimatta tuhoista, kahvila avasi ovensa seuraavana aamuna ja tarjosi ilmaista kahvia pelastustyöntekijöille. Tämä teko symboloi kiovalaisille tärkeää sitkeyttä sodan keskellä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 20:47, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kahvila avattiin, pommi tuhosi sen.
Kahvila avattiin, mutta se tuhoutui
Olena ja Jevhen avasivat kahvilan perjantaina. Lauantaina venäläinen ohjus pommitti sen ja tuhosi sen. Sunnuntaina kahvila avasi ovensa taas ja tarjosi ilmaista kahvia pelastustyöntekijöille. Tämä osoitti kiovalaisille, että he pystyvät selviytymään vaikeista ajoista.
Uuden kahvilan avaus Kiovassa päättyi tragediaan, kun venäläinen ohjus tuhosi sen vain vuorokausi avauksen jälkeen. Huolimatta tuhoista, kahvila avasi ovensa seuraavana aamuna ja tarjosi ilmaista kahvia pelastustyöntekijöille. Tämä…
Venäjän ulkoministeriö on uhannut Kiovaa uusilla kostoiskujen sarjalla vastauksena yliopistoiskulle, jonka se väittää olevan Ukrainan syytä. Venäjä ilmoitti myös, että sen asevoimat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Kiinan ulkoministeriö on kehottanut Venäjää ja Ukrainaa välttämään sotatoimien kärjistämistä. Kiina korostaa vuoropuhelun ja neuvottelujen merkitystä konfliktin ratkaisemisessa. Kiina pitää Venäjän hyökkäystä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Sota
Venäjä uhkaa massiivisilla iskuilla Kiovaan, mutta EU ei siirrä henkilöstöään kaupungista. Venäjän ulkoministeriö ilmoitti aikovansa iskeä Ukrainan puolustusteollisuuslaitoksiin. Ukrainan ulkoministeri korosti, ettei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Lähes 50 maata on tuominnut Venäjän uhkaukset iskeä suurlähetystöihin Kiovassa. YK:n pääsihteeri António Guterres ilmaisi syvän huolensa Venäjän ilmoituksesta, joka koskee iskuja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Kiova
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov ilmoitti Yhdysvaltojen ulkoministerille, että Venäjä aikoo tehdä iskuja Kiovaan. Lavrovin mukaan toimet ovat vastareaktio Ukrainan hallinnon terrori-iskuille Venäjän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Venäjä on kehittänyt menetelmän, jolla se voi kaapata Ukrainan drooneja ja ohjata niitä Suomeen tai Baltian maihin. Menetelmä perustuu droonien GPS-vastaanottimien häiritsemiseen,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.