Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tamperelainen partamonni Eki on saanut uuden kodin. Kala on yllättänyt omistajansa lempeydellään ja kasvanut komeaksi vonkaleeksi. Muutto on nyt ajankohtainen Ekin elämässä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tamperelainen partamonni Eki on saanut uuden kodin. Kala on yllättänyt omistajansa lempeydellään ja kasvanut komeaksi vonkaleeksi. Muutto on nyt ajankohtainen Ekin elämässä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 20:30, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 13-vuotias Eki löytää uuden kodin.
Eki saa uuden kodin
Eki on 13-vuotias partamonni, joka muuttaa uuteen kotiin. Kala on ollut lempeä ja yllättänyt omistajansa. Eki on kasvanut suureksi ja komeaksi kalaksi. Muutto on nyt ajankohtainen Ekin elämässä.
Tamperelainen partamonni Eki on saanut uuden kodin. Kala on yllättänyt omistajansa lempeydellään ja kasvanut komeaksi vonkaleeksi. Muutto on nyt ajankohtainen Ekin elämässä.
Oulussa havaittiin useita ilmoituksia karhusta, joka liikkui yöllä asutuksen läheisyydessä. Poliisi sai näköyhteyden karhuun Tahkokankaan alueella, mutta se poistui metsään. Tilannetta seurataan…
Luonto ja ympäristö
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös…
Luonto ja ympäristö
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö
Kouvolan Valkealassa on havaittu karhunpentu, joka juoksi tien yli. Poliisi on saanut useita ilmoituksia alueen asukkailta ja pyytää havaintoja hätäkeskukseen. Tilanne on…
Luonto ja ympäristö
Ranskassa on koettu poikkeuksellisen lämmin kevät, ja maanantaina mitattiin mittaushistorian kuumin toukokuun päivä. Lämpötilan odotetaan nousevan tänään jopa 36 asteeseen, ja lämpöjakson…
Luonto ja ympäristö
WWF Suomi on ottanut käyttöön siilikameran, joka seuraa taajamasiilien elämää Luumäellä. Kamera näyttää siilien käyttäytymistä lisääntymiskauden aikana ja houkuttelee niitä ravinnolla. Siilien…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.