Nimipäivä:
Ritva
10°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Poliisi etsii seksuaalirikollista Espoossa, kun taas talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin…


Stubb lensi Hornet-hävittäjällä Rovaniemellä

Aihesivu: Stubb lensi Hornet-hävittäjällä Rovaniemellä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb teki myös tarkastuskäynnin Lapin lennostoon.

  • 8 juttua
  • 6 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 26.5.2026 klo 22:11
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä ja pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin. Hän jakoi kokemuksiaan viestipalvelu X:ssä, kiittäen hävittäjälentäjiä heidän työstään. Vierailun aikana Stubb teki myös tarkastuskäynnin Lapin lennostoon.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 22:11, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Iltalehti, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Stubb lensi Hornet-hävittäjällä Rovaniemellä • Presidentti Stubb lensi Hornet-hävittäjällä • Presidentti Stubb lensi Hornet-hävittäjällä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 26.5.2026 klo 22:11.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #AlexanderStubb, #Rovaniemi, #Hornet.

Selkokielinen yhteenveto

Stubb lensi Hornet-hävittäjällä

Tasavallan presidentti Alexander Stubb vieraili Rovaniemellä. Hän pääsi Hornet-hävittäjän kyytiin ja lensi sillä. Stubb kertoi kokemuksistaan viestipalvelu X:ssä. Vierailun aikana hän teki myös tarkastuskäynnin Lapin lennostoon.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.