Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turkulainen Sointu levy-yhtiö oli 1940-luvun lopulla Suomen menestynein, mutta sen toimintatavat herättivät kysymyksiä. Yhtiö teki tähtiä, kuten Olavi Virta, mutta sen menestys jäi lyhytaikaiseksi. Lopulta Sointu katosi yllättäen markkinoilta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turkulainen Sointu levy-yhtiö oli 1940-luvun lopulla Suomen menestynein, mutta sen toimintatavat herättivät kysymyksiä. Yhtiö teki tähtiä, kuten Olavi Virta, mutta sen menestys jäi lyhytaikaiseksi. Lopulta Sointu katosi yllättäen markkinoilta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 19:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turkulainen levy-yhtiö nousi ja romahti.
Turkulainen levy-yhtiö nousi nopeasti
Sointu oli levy-yhtiö, joka toimi Turussa 1940-luvun lopulla. Se teki tunnetuiksi artisteja, kuten Olavi Virran. Yhtiön myyntitavat eivät olleet aina rehellisiä. Lopulta Sointu hävisi markkinoilta yllättäen.
Turkulainen Sointu levy-yhtiö oli 1940-luvun lopulla Suomen menestynein, mutta sen toimintatavat herättivät kysymyksiä. Yhtiö teki tähtiä, kuten Olavi Virta, mutta sen menestys jäi lyhytaikaiseksi. Lopulta Sointu katosi yllättäen…
Markus Rantanen opettaa säkkipillin soittoa Turussa, mikä on harvinaista jopa kansainvälisesti. Hänellä on myös laaja kokoelma säkkipillejä, joita on yli 40. Kokoelma…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Aleksi Kauppisen uusi elokuva käsittelee Turun historiaa ja sen synnyn ympärillä käytyjä kiistoja. Elokuvassa nostetaan esiin mielenkiintoisia henkilöitä ja tapahtumia, jotka ovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Dima Slobodeniouk on ehdolla Kansallisoopperan uudeksi ylikapellimestariksi. Hänet ehdottaa Suomen kansallisoopperan ja -baletin hallitus, joka valitsee uuden ylikapellimestarin 10. kesäkuuta. Slobodeniouk aloittaa…
Kulttuuri
Kyrö Distillery on solminut merkittävän yhteistyösopimuksen Warner Brosin kanssa, mikä nostaa tislaamon tunnettuutta. Yhteistyön myötä Kyrö julkaisee kaksi uutta viskiä, Tulen ja…
Kulttuuri
Olympiakomitea on valinnut Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin uusiksi huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022.…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.