Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi etsii seksuaalirikollista Espoossa, kun taas talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Presidentti Donald Trump ilmoitti, että hänen terveystarkastuksensa sujui täydellisesti. Hän kiitti lääkäreitään ja henkilökuntaansa, mutta ei paljastanut tarkempia tietoja tarkastuksesta. Valkoisen talon odotetaan julkaisevan lisätietoja asiasta myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Presidentti Donald Trump ilmoitti, että hänen terveystarkastuksensa sujui täydellisesti. Hän kiitti lääkäreitään ja henkilökuntaansa, mutta ei paljastanut tarkempia tietoja tarkastuksesta. Valkoisen talon odotetaan julkaisevan lisätietoja asiasta myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 20:37, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trumpin terveystarkastus meni hyvin • Trump kertoo terveystarkastuksensa onnistuneen • Trumpin terveystarkastus meni hyvin.
Trump sanoo terveystarkastuksen sujuneen hyvin
Presidentti Donald Trump kertoi, että hänen terveystarkastuksensa meni hyvin. Hän kiitti lääkäreitään ja henkilökuntaansa. Trump ei kuitenkaan kertonut tarkkoja tietoja tarkastuksesta. Valkoinen talo aikoo julkaista lisää tietoa asiasta myöhemmin.
Presidentti Donald Trump ilmoitti, että hänen terveystarkastuksensa sujui täydellisesti. Hän kiitti lääkäreitään ja henkilökuntaansa, mutta ei paljastanut tarkempia tietoja tarkastuksesta. Valkoisen talon odotetaan julkaisevan lisätietoja asiasta myöhemmin.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoittaa, että hänen terveystarkastuksensa on sujunut täydellisesti. Hän kiittää lääkäreitä ja henkilökuntaa Truth Social -alustallaan. Trumpin terveydentila on herättänyt keskustelua, mutta hän vakuuttaa olevansa…
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ilmoitti käyneensä terveystarkastuksessa Walter Reed -sairaalassa. Hän kertoi, että tarkastus meni "täydellisesti". Tiedotteen mukaan asiasta uutisoi Reuters.
Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin asettamien tullien vaikutukset maailmantalouteen ovat jääneet vähäisiksi. Suomen Pankin ekonomisti Sanna Kurronen arvioi, että yritysten kyky sopeutua muutoksiin on vähentänyt tullien merkitystä. Yritykset ovat…
Kongon demokraattisessa tasavallassa on raportoitu yli 900 ebolaepäilyä, joista 101 on vahvistettuja tartuntoja. WHO:n mukaan epidemia on johtanut 176 kuolemaan, ja se…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Terveys
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on päättänyt nostaa pakolaisten vastaanottokattoa 10 000:lla valkoisille eteläafrikkalaisille tälle vuodelle. Tämä päätös mahdollistaa useamman valkoisen eteläafrikkalaisen muuttamisen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Yhdysvaltain hallinto ehdottaa salassapitosopimusten käyttöönottoa liittovaltion työntekijöille. Tavoitteena on estää luottamuksellisten tietojen jakaminen toimittajille. Virasto pyytää palautetta ja antaa virastoille harkintavaltaa sopimusten…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Yhdysvaltojen hallinto on estänyt tartuntatautiviranomaisia keskustelemasta Maailman terveysjärjestön kanssa. Tämä päätös on herättänyt huolta, sillä viranomaiset ovat jääneet ilman ajankohtaista tietoa tartuntataudeista.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Terveys
Espanjassa on vahvistettu uusi hantavirustartunta, joka on todettu karanteenissa olevalta potilaalta. Terveydenhuollon mukaan tartunta ei lisää väestön uhkaa. Potilas siirrettiin erikoiseristykseen Madridissa,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Terveys
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on saanut nimeämisoikeuden uuteen taistelulaivaluokkaan, joka tunnetaan Trump-luokkana. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun laivastolla oli tarve uusille, vahvasti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.