Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kalasatamassa syttyi vakava tulipalo, ja talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, jonka epäillään alkaneen parvekkeella…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen ilmoitti, että tilanne itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024 ja sen voimassaoloa on aiemmin jatkettu vuoden 2025 loppuun.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen ilmoitti, että tilanne itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024 ja sen voimassaoloa on aiemmin jatkettu vuoden 2025 loppuun.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 17:21, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rajaturvallisuuslain jatkoa valmistellaan Suomessa • Rajaturvallisuuslain jatkaminen vireillä turvallisuustilanteen vuoksi.
Rajaturvallisuuslakia jatketaan Suomessa
Suomen hallitus haluaa jatkaa rajaturvallisuuslakia. Laki auttaa torjumaan maahantuloa. Sisäministeri Mari Rantanen sanoo, että itärajalla on jännitteitä, mutta tilanne on vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024 ja sen voimassaoloa on jo jatkettu.
Suomen hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen ilmoitti, että tilanne itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Laki tuli voimaan heinäkuussa 2024 ja sen voimassaoloa on aiemmin jatkettu…
Hallitus aikoo jatkaa rajaturvallisuuslain voimassaoloa. Sisäministeri Mari Rantanen kertoo, että tilanne Suomen itärajan alueella on jännittynyt mutta vakaa. Pääministeri Petteri Orpo painottaa, että lain jatkaminen on tarpeen turvallisuustilanteen…
Hallitus valmistautuu jatkamaan rajaturvallisuuslain voimassaoloa välineellistetyn maahantulon torjumiseksi. Sisäministeri Mari Rantanen korostaa, että tilanne Suomen itärajalla on jännitteinen mutta vakaa. Turvallisuusviranomaiset arvioivat,…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Rajaturvallisuus, #MariRantanen
Pääministeri Petteri Orpo ja sisäministeri Mari Rantanen keskustelivat drooniuhkatilanteista ja varoitusjärjestelmän kehittämisestä. Heidän mukaansa selkeät ohjeet ovat tarpeen, jotta kansalaiset tietävät, miten…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo, #MariRantanen
Pääministeri Petteri Orpo ja sisäministeri Mari Rantanen pitävät tiedotustilaisuuden drooniuhkien varautumisesta. Tilaisuudessa keskustellaan parannuksista viestintään ja vaaratiedotukseen. Mukana on viranomaisia ja päättäjiä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo, #MariRantanen
Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti hallituksen valmistavan opaskirjaa drooniuhkiin varautumiseksi. Opas sisältää käytännön ohjeita ja voi käsitellä myös muita turvallisuusuhkia. Valmistelu käynnistyi hallituksen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo, #Suomi
Pääministeri Petteri Orpo ja sisäministeri Mari Rantanen keskustelivat drooniuhkatilanteista ja varoitusjärjestelmän kehittämisestä. Heidän mukaansa selkeät ohjeet toimimisesta drooniuhkatilanteissa pyritään saamaan nopeasti valmiiksi.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo, #MariRantanen
Ministerit ilmoittivat, että vaaratiedotteita aiotaan alkaa porrastaa uhan suuruuden mukaan. Sisäministeri Mari Rantanen ja pääministeri Petteri Orpo kertoivat, että ohjeita drooniuhan aikana…
Politiikka • jaetut avainsanat: #MariRantanen, #PetteriOrpo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.