Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kalasatamassa syttyi vakava tulipalo, ja talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, jonka epäillään alkaneen parvekkeella…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii 46-vuotiasta miestä, jota epäillään kahdesta murhan yrityksestä ja tuhotyöstä. Epäilty on sytyttänyt palon omakotitalossa, jossa asui hänen lähes 80-vuotias isänsä ja tämän puoliso. Talon tuhoutuminen oli lähes täydellinen, mutta pariskunta onnistui pelastautumaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii 46-vuotiasta miestä, jota epäillään kahdesta murhan yrityksestä ja tuhotyöstä. Epäilty on sytyttänyt palon omakotitalossa, jossa asui hänen lähes 80-vuotias isänsä ja tämän puoliso. Talon tuhoutuminen oli lähes täydellinen, mutta pariskunta onnistui pelastautumaan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 16:20, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi epäilee miestä murhan yrityksistä • Mies epäillään kaksoismurhan yrityksestä.
Mies epäillään murhan yrityksistä
Poliisi tutkii 46-vuotiasta miestä, jota epäillään murhan yrityksistä. Hän sytytti tulipalon omakotitalossa, jossa asui hänen vanha isänsä ja tämän puoliso. Talossa oli ihmisiä, mutta he pääsivät ulos. Talo tuhoutui lähes kokonaan. Poliisi pitää tekoa erittäin julmana.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii 46-vuotiasta miestä, jota epäillään kahdesta murhan yrityksestä ja tuhotyöstä. Epäilty on sytyttänyt palon omakotitalossa, jossa asui hänen lähes 80-vuotias isänsä ja tämän puoliso. Talon tuhoutuminen…
Lohjalla tapahtui omakotitalon palo, jonka epäillään olevan tahallisesti sytytetty. Poliisi on pidättänyt miehen, jota epäillään murhan yrityksistä, sillä talossa oli kaksi henkilöä, jotka onnistuivat pelastautumaan. Talo tuhoutui täysin…
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi jahtasi autovarasta Helsingissä tiistaina aamupäivällä. Varkaus tapahtui huoltoasemalla, ja varas pakeni anastetulla Porschella. Takaa-ajo päättyi miehen kiinniottoon 17 minuuttia myöhemmin.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Satakunnassa työskentelevä poliisimies on pidätetty virastaan seksuaalirikosepäilyn takia. Epäilty rikos olisi tapahtunut miehen sivutyössä, mutta tarkempia tietoja ei ole julkistettu. Poliisin pidättäminen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii tietoja Ilmajoella sunnuntaina tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui automiitissä Siltalan teollisuusalueella. Epäilty on noin 20-vuotias mies, ja poliisi toivoo vinkkejä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vantaalla tapahtuneessa kolarissa kuoli 15-vuotias poika ja toinen vammautui. Poliisi epäilee kuljettajaa taposta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, sillä hän myönsi käyttäneensä ilokaasua…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Enonkoskella tapahtui väkivallanteko, jossa mies sai vammoja. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, ja uhri on viety sairaalaan, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.