Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kalasatamassa syttyi vakava tulipalo, ja talouskasvu kiihtyy maakunnissa. Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, jonka epäillään alkaneen parvekkeella…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranskassa on kuollut seitsemän ihmistä poikkeuksellisen helleaallon vuoksi. Lämpötila nousi maanantaina 37,1 asteeseen, mikä rikkoi paikallisia ennätyksiä. Britanniassa myös lämpötilaennätys ylittyi, kun se kohosi 34,8 asteeseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranskassa on kuollut seitsemän ihmistä poikkeuksellisen helleaallon vuoksi. Lämpötila nousi maanantaina 37,1 asteeseen, mikä rikkoi paikallisia ennätyksiä. Britanniassa myös lämpötilaennätys ylittyi, kun se kohosi 34,8 asteeseen.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 14:44, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poikkeuksellinen helleaalto aiheutti kuolemia Ranskassa • Ranskassa kuoli ihmisiä helteessä • Helle tappaa Ranskassa.
Helleaalto tappoi ihmisiä Ranskassa
Ranskassa on kuollut seitsemän ihmistä helleaalon takia. Viisi heistä kuoli hukkumalla. Lämpötila nousi maanantaina 37,1 asteeseen. Britanniassa lämpötila rikkoi ennätyksiä ja nousi 34,8 asteeseen.
Ranskassa on kuollut seitsemän ihmistä poikkeuksellisen helleaallon vuoksi. Lämpötila nousi maanantaina 37,1 asteeseen, mikä rikkoi paikallisia ennätyksiä. Britanniassa myös lämpötilaennätys ylittyi, kun se kohosi 34,8 asteeseen.
Ranskassa on kuollut ainakin seitsemän ihmistä helleaaltoon liittyen. Viranomaisten mukaan viisi ihmistä hukkui etsiessään viilennystä uimarannoilta. Samalla Ranskassa rikottiin toukokuun lämpöennätys, kun lämpötilat nousivat jopa 36 asteeseen.
Ranskassa on kuollut ainakin seitsemän ihmistä helleaaltoon liittyen. Viranomaisten mukaan viisi ihmistä hukkui uimarannoilla, kun he etsivät viilennystä. Samalla Ranskassa rikottiin toukokuun lämpöennätys, kun lämpötilat nousivat jopa 36…
Ranskassa äärimmäinen helleaalto on johtanut ainakin seitsemän ihmisen kuolemaan. Lämpötilat ovat nousseet yli 37 asteeseen, ja useat uhrit ovat hukkuneet vilvoitellessaan. Hallitus on määrännyt paikallisviranomaiset suojelemaan kansalaisia urheilu-…
Britanniassa mitattiin tänään toukokuun uusi lämpöennätys, kun Heathrow'ssa saavutettiin 33,5 celsiusastetta. Tämä ylittää aikaisemman ennätyksen 32,8 astetta, joka oli voimassa vuodesta 1944.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Britannia, #Lämpöennätys
Tanskan kuningatar Margareeta on joutunut sairaalaan lonkan alueella olevan verihyytymän vuoksi. 86-vuotiaan kuningattaren odotetaan olevan sairaalahoidossa seuraavat päivät, mutta hän voi olosuhteisiin…
Ulkomaat
Britannian puolustusministeri John Healeyä kuljettanut lentokone kohtasi GPS-häirintää Virossa. Häirinnän taustalla epäillään olevan Venäjä, mutta ei tiedetä, oliko se kohdistettu erityisesti Healeytä…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on raportoitu yli 900 ebolaepäilyä, joista 101 on vahvistettuja tartuntoja. WHO:n mukaan epidemia on johtanut 176 kuolemaan, ja se…
Ulkomaat
Belgiassa on tapahtunut vakava onnettomuus, jossa junan törmäys koulubussiin on johtanut useisiin kuolemantapauksiin. Onnettomuus tapahtui Buggenhoutissa, ja viranomaiset tutkivat tilannetta tarkemmin.
Ulkomaat
Venäjän ulkoministeriö on uhannut Kiovaa uusilla kostoiskujen sarjalla vastauksena yliopistoiskulle, jonka se väittää olevan Ukrainan syytä. Venäjä ilmoitti myös, että sen asevoimat…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.