Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjan valtio on allekirjoittanut puitesopimuksen Patrian kanssa, joka koskee 6x6-panssariajoneuvojen hankintaa. Sopimus mahdollistaa sarjahankinnan tuotteelle, joka on kehitetty Hämeenlinnassa. Tämä yhteistyö vahvistaa puolustusyhteistyötä Suomen ja Norjan välillä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjan valtio on allekirjoittanut puitesopimuksen Patrian kanssa, joka koskee 6x6-panssariajoneuvojen hankintaa. Sopimus mahdollistaa sarjahankinnan tuotteelle, joka on kehitetty Hämeenlinnassa. Tämä yhteistyö vahvistaa puolustusyhteistyötä Suomen ja Norjan välillä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 13:30, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norja solmi puitesopimuksen Patrian kanssa.
Norja teki sopimuksen Patrian kanssa
Norja on tehnyt sopimuksen Patrian kanssa. Sopimus liittyy 6x6-panssariajoneuvojen hankintaan. Ajoneuvot on kehitetty Hämeenlinnassa. Tämä sopimus tukee puolustusyhteistyötä Suomen ja Norjan välillä.
Norjan valtio on allekirjoittanut puitesopimuksen Patrian kanssa, joka koskee 6x6-panssariajoneuvojen hankintaa. Sopimus mahdollistaa sarjahankinnan tuotteelle, joka on kehitetty Hämeenlinnassa. Tämä yhteistyö vahvistaa puolustusyhteistyötä Suomen ja Norjan välillä.
Belgiassa junan ja koulubussin törmäyksessä on kuollut useita ihmisiä. Onnettomuus tapahtui, kun bussi ajoi tasoristeykseen puomien ollessa alhaalla. Kuljettaja yritti jarruttaa, mutta…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin on allekirjoittanut lain, joka sallii sotilaallisen voimankäytön kansalaisten suojelemiseksi ulkomailla. Lain mukaan Venäjä voi lähettää sotilaitaan suojelemaan kansalaisia,…
Ulkomaat
Tanskan kuningatar Margareeta on joutunut sairaalaan lonkan alueella olevan verihyytymän vuoksi. 86-vuotiaan kuningattaren odotetaan olevan sairaalahoidossa seuraavat päivät, mutta hän voi olosuhteisiin…
Ulkomaat
Britannian puolustusministeri John Healeyä kuljettanut lentokone kohtasi GPS-häirintää Virossa. Häirinnän taustalla epäillään olevan Venäjä, mutta ei tiedetä, oliko se kohdistettu erityisesti Healeytä…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on raportoitu yli 900 ebolaepäilyä, joista 101 on vahvistettuja tartuntoja. WHO:n mukaan epidemia on johtanut 176 kuolemaan, ja se…
Ulkomaat
Ebolaepidemian leviämistä Kongosta naapurimaihin yritetään estää kiireellisesti. WHO:n pääjohtaja matkustaa Kongoon, jossa on yli 900 epäiltyä tapausta. Naapurimaiden on toimittava nopeasti viruksen…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.