Nimipäivä:
Minna, Vilma, Miina, Mimmi, Vilhelmiina
18°C Helsinki

Esa Klinga, legendaarinen urheiluvaikuttaja, on poissa

Aihesivu: Esa Klinga, legendaarinen urheiluvaikuttaja, on poissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Esa Klinga, entinen huippu-urheilija ja urheiluvaikuttaja, on kuollut 86-vuotiaana. Hänen poikansa Ville Klinga vahvisti suru-uutisen. Klinga edusti Suomea yhdistetyn kilpailijana olympialaisissa ja toimi myöhemmin Hiihtoliiton johtotehtävissä.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 26.5.2026 klo 12:22
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Esa Klinga, entinen huippu-urheilija ja urheiluvaikuttaja, on kuollut 86-vuotiaana. Hänen poikansa Ville Klinga vahvisti suru-uutisen. Klinga edusti Suomea yhdistetyn kilpailijana olympialaisissa ja toimi myöhemmin Hiihtoliiton johtotehtävissä.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 12:22, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Esa Klinga, legendaarinen urheiluvaikuttaja, on poissa • Esa Klinga on kuollut 86-vuotiaana • Esa Klinga on kuollut 86-vuotiaana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 26.5.2026 klo 12:22.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #EsaKlinga, #Hiihtoliitto, #Olympialaiset.

Selkokielinen yhteenveto

Esa Klinga on kuollut

Esa Klinga oli tunnettu urheiluvaikuttaja. Hän kuoli 86-vuotiaana. Klinga kilpaili yhdistetyssä olympialaisissa. Hän toimi myös Hiihtoliiton johtajana. Hänen poikansa ovat myös tunnettuja urheilussa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.