Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat rantaan ja aluksen syväys pieneni, mikä mahdollisti sen paluun rantaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat rantaan ja aluksen syväys pieneni, mikä mahdollisti sen paluun rantaan.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 15:57, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Helsingin Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Matkustajalaiva ajoi karille Heinävedellä • Matkustaja-alus ajautui kivikkoon Heinävedellä • Matkustaja-alus ajautui kivikkoon Heinävedellä.
Laiva ajoi karille Heinävedellä
M/S Sergei -niminen matkustajalaiva ajoi karille Heinävedellä. Laiva oli palaamassa Valamon luostarista, kun onnettomuus tapahtui. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä. Kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat rantaan ja laiva pääsi myöhemmin takaisin. Vedenpinnat ovat alhaalla, mikä vaikeuttaa vesiliikennettä.
Matkustajalaiva M/S Sergei ajoi karille Heinävedellä tiistaina, kun se oli palaamassa Valamon luostarista. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat…
Heinävedellä matkustaja-alus on ajautunut kivikkoon Monikkaselälle. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta loukkaantuneita ei ole ilmoitettu. Pelastuslaitos on saapunut paikalle evakuoimaan matkustajat.
Heinävedellä matkustaja-alus on ajautunut kivikkoon Monikkaselällä. Aluksessa oli onnettomuushetkellä 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta loukkaantuneita ei ole. Pelastuslaitos on saapunut paikalle evakuoimaan matkustajat.
Pohjois-Karjalassa matkustaja-alus on ajautunut kivikkoon Monikkaselällä. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta loukkaantuneita ei ole. Pelastuslaitos on evakuoimassa matkustajia aluksesta.
Matkustaja-alus MS Sergei jäi kiinni karikkoon Heinäveden Monikkaselällä. Pelastuslaitos evakuoi aluksen matkustajat, mutta aluksessa ei ollut vuotoa eikä loukkaantuneita. Pelastuslaitos on varmistanut tilanteen turvallisuuden.
Matkustaja-alus on ajautunut karille Heinäveteen lähellä Valamon luostaria. Aluksessa oli 27 matkustajaa, mutta onnettomuudessa ei ole loukkaantumisia. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat veneillä turvalliseen paikkaan.
Heinävedellä tapahtui suuri vesiliikenneonnettomuus, kun matkustaja-alus jäi kiinni karikkoon Valamon luostarin edustalla. Aluksessa oli 27 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä, mutta onnettomuus ei aiheuttanut henkilövahinkoja. Pelastuslaitos evakuoi matkustajat…
Matkustaja-alus on ajanut karille Heinäveden Monikkaselällä. Pelastuslaitos sai ilmoituksen onnettomuudesta, ja paikalla on kahdeksan pelastusyksikköä. Aluksella on 27 matkustajaa, mutta loukkaantuneita ei ole.
Sodankylässä tapahtui tieliikenneonnettomuus, jossa henkilöauto suistui veteen. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 10.16 ja paikalle lähti viisi yksikköä, mukaan lukien pelastushelikopteri. Onnettomuudessa pelastettiin…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne
Belgiassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa juna törmäsi koulubussiin. Onnettomuudessa kuoli neljä ihmistä, joista kaksi oli lapsia. Bussin kuljettaja ja koululaisten saattaja myös…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Kangasniemellä tapahtui lietevaunun kaatuminen, joka aiheutti ympäristövahingon. Vaunusta valui lietettä pellolle ja viereiseen Pieni-Ahvenais-järveen. Pelastuslaitos esti lisävahinkoja ja imisi lietettä pois.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Rautatienkadulla hajosi vesijohto maanrakennustöiden aikana tiistaina aamupäivällä. Vettä on tulvinut kaivantoon ja läheisen rakennuksen kellariin, ja pelastuslaitos pumppaa vettä pois alueelta. Tilanteen…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.