Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mopojen määrä on vähentynyt lähes puoleen kymmenessä vuodessa, mutta ne ovat edelleen tärkeitä nuorille. Mopot tarjoavat liikkumismahdollisuuksia ja yhteisöllisyyttä, erityisesti alueilla, joissa julkinen liikenne ei ole riittävää. Nuoret esittelivät itse kunnostamiaan mopoja koulun pihalla järjestetyssä tapahtumassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mopojen määrä on vähentynyt lähes puoleen kymmenessä vuodessa, mutta ne ovat edelleen tärkeitä nuorille. Mopot tarjoavat liikkumismahdollisuuksia ja yhteisöllisyyttä, erityisesti alueilla, joissa julkinen liikenne ei ole riittävää. Nuoret esittelivät itse kunnostamiaan mopoja koulun pihalla järjestetyssä tapahtumassa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 12:06, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mopojen määrä vähenee, mutta merkitys pysyy.
Mopojen määrä vähenee, mutta merkitys pysyy
Mopojen määrä on laskenut paljon viime vuosina. Mopolla on kuitenkin tärkeä rooli nuorten elämässä. Ne auttavat liikkumaan kouluun ja harrastuksiin. Mopot myös yhdistävät nuoria, kun he tapaavat toisiaan. Koulussa nuoret esittelivät itse kunnostamiaan mopoja.
Mopojen määrä on vähentynyt lähes puoleen kymmenessä vuodessa, mutta ne ovat edelleen tärkeitä nuorille. Mopot tarjoavat liikkumismahdollisuuksia ja yhteisöllisyyttä, erityisesti alueilla, joissa julkinen liikenne ei ole riittävää. Nuoret…
Etelä-Pohjanmaalla nuorten tieliikennekuolemat ovat selvästi yleisempiä kuin Pohjanmaalla. Tilastojen mukaan 15–24-vuotiaita on kuollut liikenteessä 11 Etelä-Pohjanmaalla, kun Pohjanmaalla luku on vain 2.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne, #Nuoret
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne
Paltamossa liikenne Viitostiellä on jälleen normaalia, kertoo Fintraffic. Aamulla tapahtui onnettomuus, jossa henkilöauto ja rekka olivat osallisina. Onnettomuuden vuoksi tie oli aluksi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Oulussa lauantaina pidettiin ensimmäinen luvallinen mopomiitti, johon osallistui noin 300 mopoilijaa. Tapahtuma sujui hyvin, ja paikalla oli myös mönkijöitä ja autoja. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Mopot
Pohjalaiskunnissa on tapahtunut viime vuonna useita liikenneonnettomuuksia, joissa loukkaantui nuoria. Etelä-Pohjanmaalla kuoli 11 ja Pohjanmaalla 2 nuorta tieliikenteessä. Loukkaantumisia kirjattiin yhteensä 561…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Nuoret
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.