Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
OP Pohjolan ennusteen mukaan maakuntien talouskasvu kiihtyy seuraavien viiden vuoden aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nea Lento, 24, on päättänyt ottaa tauon kilpaurheilusta. Hän kertoo syynä fyysisen ja henkisen kuormituksen. Lento ei sulje pois mahdollisuutta palata lajin pariin tulevaisuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nea Lento, 24, on päättänyt ottaa tauon kilpaurheilusta. Hän kertoo syynä fyysisen ja henkisen kuormituksen. Lento ei sulje pois mahdollisuutta palata lajin pariin tulevaisuudessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 11:37, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nea Lento jättää yleisurheilun tauolle • Nea Lento jättää kilpaurheilun tauolle.
Nea Lento ottaa tauon urheilusta
Nea Lento on 24-vuotias hyppääjä, joka lopettaa kilpaurheilun hetkeksi. Hän sanoo, että urheilu on ollut raskasta sekä fyysisesti että henkisesti. Lento on voittanut mitaleita Kalevan kisoissa ja SM-halleissa. Hän toivoo, että voisi palata lajin pariin tulevaisuudessa.
Nea Lento, 24, on päättänyt ottaa tauon kilpaurheilusta. Hän kertoo syynä fyysisen ja henkisen kuormituksen. Lento ei sulje pois mahdollisuutta palata lajin pariin tulevaisuudessa.
Yleisurheilija Nea Lento on ilmoittanut ottavansa tauon kilpaurheilusta. Hän kertoo päätöksen taustalla olevan lajin fyysinen ja henkinen kuormitus. Lento ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta palata kilpaurheilun pariin tulevaisuudessa.
Silja Kosonen avasi kotimaan kilpakauden erinomaisesti heittämällä 76,40 metriä, mikä on hänen uransa kolmanneksi paras tulos. Tämä tulos on myös kauden paras…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa lupaavasti, sijoittuen toiseksi 100 metrin aidoissa Italian Savonassa. Hänen aikansa oli 12,86, mikä on kotimainen kärkitulos alkaneelle kaudelle.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Armand Duplantis voitti Shanghain Timanttiliigan seiväshypyn kauden kärkituloksella 612 senttiä. Hän yritti myös maailmanennätystä 632, mutta hypyt eivät onnistuneet. Ruotsin Andreas Almgren…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Pitkien aitojen SE-juoksija Antti Sainio aloittaa ulkoratakautensa vasta kesäkuussa takareiden repeämän vuoksi. Repeämä tapahtui harjoitusleirillä Portugalissa, kun Sainio juoksi kovavauhtista harjoitusta. Sainio…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #TampereenPyrintö, #Yleisurheilu
Ziyi Yan heitti 71,74 metriä keihästä Xiamenin Timanttiliigassa, mikä on uusi maailmanennätys alle 20-vuotiaille. Tämä heitto on myös naisten kaikkien aikojen toiseksi…
Yleisurheilu
Amanda Kotaja kelasi uuden Suomen ennätyksen T54-luokan 200 metrillä Sveitsin GP-kilpailuissa. Hän paransi omaa ennätystään 61 sadasosalla, kellottaen ajan 27,32 sekuntia. Kotaja…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.