Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjalaiskunnissa on tapahtunut viime vuonna useita liikenneonnettomuuksia, joissa loukkaantui nuoria. Etelä-Pohjanmaalla kuoli 11 ja Pohjanmaalla 2 nuorta tieliikenteessä. Loukkaantumisia kirjattiin yhteensä 561 nuorelle alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjalaiskunnissa on tapahtunut viime vuonna useita liikenneonnettomuuksia, joissa loukkaantui nuoria. Etelä-Pohjanmaalla kuoli 11 ja Pohjanmaalla 2 nuorta tieliikenteessä. Loukkaantumisia kirjattiin yhteensä 561 nuorelle alueella.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 10:48, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuorten liikenneonnettomuudet lisääntyivät Pohjalaisissa kunnissa.
Nuorten liikenneonnettomuudet lisääntyivät
Pohjalaiskunnissa on tapahtunut paljon liikenneonnettomuuksia nuorille. Etelä-Pohjanmaalla kuoli 11 nuorta ja Pohjanmaalla 2 nuorta. Loukkaantumisia on yhteensä 561. Tilastot ovat Tilastokeskuksen mukaan.
Pohjalaiskunnissa on tapahtunut viime vuonna useita liikenneonnettomuuksia, joissa loukkaantui nuoria. Etelä-Pohjanmaalla kuoli 11 ja Pohjanmaalla 2 nuorta tieliikenteessä. Loukkaantumisia kirjattiin yhteensä 561 nuorelle alueella.
Etelä-Pohjanmaalla nuorten tieliikennekuolemat ovat selvästi yleisempiä kuin Pohjanmaalla. Tilastojen mukaan 15–24-vuotiaita on kuollut liikenteessä 11 Etelä-Pohjanmaalla, kun Pohjanmaalla luku on vain 2.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #EteläPohjanmaa, #Pohjanmaa
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenneonnettomuus
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Valkeakosken liittymässä Kolmostiellä on tapahtunut liikenneonnettomuus, jossa ajoneuvo palaa. Liittymän ramppi on suljettu liikenteeltä. Tieliikennekeskus Fintrafficin mukaan onnettomuus tapahtui Hämeenlinnan ja Tampereen-Valkeakosken…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenneonnettomuus
Rekka törmäsi henkilöautoon Keuruuntiellä Keljossa maanantai-iltana. Henkilöauto ajoi liian pitkälle rampilla, jolloin rekka osui sen keulapuskuriin. Onnettomuudessa ei tullut loukkaantumisia, ja molemmat…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenneonnettomuus
Ruotsissa itseohjautuva bussi joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin matkustuskokeilun jälkeen. Raitiovaunu ajoi bussin perään, mutta onnettomuudessa ei loukkaantunut ketään. Bussin liikennöinti keskeytetään,…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.