Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään vakavaa syytettä törkeästä ihmiskaupasta. Syytettyinä ovat 27-vuotias nainen ja 28-vuotias mies, joiden teot ovat tapahtuneet Lapualla. Poliisi pidätti heidät helmikuussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään vakavaa syytettä törkeästä ihmiskaupasta. Syytettyinä ovat 27-vuotias nainen ja 28-vuotias mies, joiden teot ovat tapahtuneet Lapualla. Poliisi pidätti heidät helmikuussa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 10:04, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi henkilöä syytetään törkeästä ihmiskaupasta.
Kaksi syytetään ihmiskaupasta
Käräjäoikeudessa käsitellään vakavaa syytettä. Syytettyinä ovat nainen ja mies, jotka ovat 27- ja 28-vuotiaita. Heidän teot ovat tapahtuneet Lapualla. Poliisi otti heidät kiinni helmikuussa.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään vakavaa syytettä törkeästä ihmiskaupasta. Syytettyinä ovat 27-vuotias nainen ja 28-vuotias mies, joiden teot ovat tapahtuneet Lapualla. Poliisi pidätti heidät helmikuussa.
Lapuan käräjäoikeudessa alkaa tänään ihmiskauppajutun käsittely, jossa kahta henkilöä syytetään törkeästä ihmiskaupasta ja kiristyksestä. Uhrin epäillään olleen syytettyjen määräysvallassa ja joutuneen epäinhimillisiin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Lapua, #Ihmiskauppa
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään rikosvyyhtiä, jossa on useita syytekohtia. Kahdelle syytetylle, 27-vuotiaalle naiselle ja 28-vuotiaalle miehelle, luetaan syyte törkeästä ihmiskaupasta Lapualla. Mukana on…
Rikos • jaetut avainsanat: #EteläPohjanmaa, #Ihmiskauppa
Satakunnassa työskentelevä poliisimies on pidätetty virastaan seksuaalirikosepäilyn takia. Epäilty rikos olisi tapahtunut miehen sivutyössä, mutta tarkempia tietoja ei ole julkistettu. Poliisin pidättäminen…
Rikos
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii tietoja Ilmajoella sunnuntaina tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui automiitissä Siltalan teollisuusalueella. Epäilty on noin 20-vuotias mies, ja poliisi toivoo vinkkejä…
Rikos
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan…
Rikos
Helsingin käräjäoikeus on hylännyt kahden teinipojan syytteet murhan yrityksestä Vantaan Korson tuhopoltossa. Toinen pojista myönsi syyllistyneensä törkeään tuhotyöhön, mutta kiisti murhan yrityksen.…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.