Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
OP Pohjolan ennusteen mukaan maakuntien talouskasvu kiihtyy seuraavien viiden vuoden aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantaina tulipalo, jonka epäillään johtuneen kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Poliisi tutkii mahdollista teknistä vikaa grillissä, joka aiheutti kaasun leimahtamisen. Asukkaat joutuivat poistumaan nopeasti asunnostaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantaina tulipalo, jonka epäillään johtuneen kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Poliisi tutkii mahdollista teknistä vikaa grillissä, joka aiheutti kaasun leimahtamisen. Asukkaat joutuivat poistumaan nopeasti asunnostaan.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 10:43, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaasugrilli sytytti tulipalon Kalasatamassa • Kalasataman palo alkoi kaasugrillin syttymisestä • Kalasatamassa syttyi valtava tulipalo.
Kaasugrilli sytytti tulipalon
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo lauantaina. Palo alkoi kaasugrillistä, joka saattoi olla viallinen. Poliisi tutkii tilannetta tarkemmin. Asukkaat joutuivat nopeasti poistumaan kodeistaan.
Helsingin Kalasatamassa syttyi lauantaina tulipalo, jonka epäillään johtuneen kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Poliisi tutkii mahdollista teknistä vikaa grillissä, joka aiheutti kaasun leimahtamisen. Asukkaat joutuivat poistumaan nopeasti asunnostaan.
Helsingin Kalasatamassa syttynyt voimakas kerrostalopalo sai alkunsa kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Poliisi tutkii mahdollista teknistä vikaa grillissä ja on kuullut palon aikana asunnossa olleita asukkaita. Toinen asukkaista epäillään yleisvaaran…
Kalasatamassa syttyi lauantai-iltana suuri tulipalo, jonka syynä oli todennäköisesti parvekkeella ollut kaasugrilli. Asukkaat havahtuivat savuun ja paloautoihin, mutta suurimmilta vahingoilta säästyttiin. Palohälytys ei kuitenkaan toiminut, ja asukkaat seurasivat…
Poliisi on löytänyt mahdollisen syyn Kalasataman tuhoisalle palolle. Tutkinnan mukaan palo sai alkunsa kaasugrillin äkillisestä syttymisestä, joka saattoi johtua teknisestä viasta. Asukkaat yrittivät sammuttaa paloa itse, mutta se…
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, jonka epäillään johtuvan kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Palon aikana asunnossa oli kaksi asukasta, joista toista epäillään yleisvaaran tuottamisesta. Poliisi jatkaa tutkimuksia palopaikalla.
Helsingin Kalasatamassa tapahtui lauantai-iltana tulipalo, joka aiheutti suuria vahinkoja kerrostalolle. Iltalehden kuvaaja vieraili paikalla ja kuvasi rappukäytävän tuhoja. Savun haju oli voimakas…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Helsinki
Helsingin Kalasatamassa syttynyt tulipalo tuhosi kerrostalon. Rakennuttaja YIT ilmoittaa, ettei rakennuksessa havaittu poikkeavuuksia ennen onnettomuutta. Palo sai alkunsa kaasugrillistä ja levisi nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Helsinki
Kalasataman kerrostalon tulipalo sai alkunsa todennäköisesti kaasugrillistä neljännen kerroksen parvekkeelta. Palo levisi nopeasti katolle, mutta ylemmät kerrokset säästyivät suuremmilta vaurioilta. Asiantuntija Arto…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa tapahtui raju kerrostalopalo, joka levisi nopeasti. Asiantuntija Teemu Kajava korostaa, että onneksi palo ei aiheuttanut ihmisvahinkoja, vaikka asukkaita oli useissa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Helsinki
Kalasatamassa syttyi tulipalo, kun pariskunta grillasivat parvekkeella. Palo levisi nopeasti ja tuhosi yli 60 asuntoa. Poliisi tutkii tapausta ja epäilee grillaajaa yleisvaaran…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Kalasatamassa tapahtui lauantaina rajun tulipalon leviäminen kerrostalossa, joka on nyt asuinkelvoton. Viranomaiset tutkivat palon syitä ja epäilevät palokatkojen puuttuvan. Asukas on jäänyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.