Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kalasatamassa tapahtuneen tulipalon korvaukset määräytyvät sen mukaan, kuka on vastuussa vahingoista. Kotivakuutus kattaa evakuoitujen asukkaiden irtaimistovahingot, mutta grillaajan korvausvastuu riippuu huolimattomuuden osoittamisesta. Poliisi tutkii tapausta, mikä vaikuttaa korvausten suuruuteen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kalasatamassa tapahtuneen tulipalon korvaukset määräytyvät sen mukaan, kuka on vastuussa vahingoista. Kotivakuutus kattaa evakuoitujen asukkaiden irtaimistovahingot, mutta grillaajan korvausvastuu riippuu huolimattomuuden osoittamisesta. Poliisi tutkii tapausta, mikä vaikuttaa korvausten suuruuteen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 09:56, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalon korvaukset riippuvat vastuusta.
Tulipalon korvaukset määräytyvät vastuusta
Kalasatamassa syttyi tulipalo, joka aiheutti vahinkoja. Korvaukset riippuvat siitä, kuka on vastuussa. Kotivakuutus maksaa evakuoitujen asukkaiden vahingot. Poliisi tutkii tapausta ja se vaikuttaa korvauksiin.
Kalasatamassa tapahtuneen tulipalon korvaukset määräytyvät sen mukaan, kuka on vastuussa vahingoista. Kotivakuutus kattaa evakuoitujen asukkaiden irtaimistovahingot, mutta grillaajan korvausvastuu riippuu huolimattomuuden osoittamisesta. Poliisi tutkii tapausta, mikä vaikuttaa korvausten…
Kalasataman kerrostalon tulipalo sai alkunsa todennäköisesti kaasugrillistä neljännen kerroksen parvekkeelta. Palo levisi nopeasti katolle, mutta ylemmät kerrokset säästyivät suuremmilta vaurioilta. Asiantuntija Arto…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttynyt tulipalo tuhosi kerrostalon. Rakennuttaja YIT ilmoittaa, ettei rakennuksessa havaittu poikkeavuuksia ennen onnettomuutta. Palo sai alkunsa kaasugrillistä ja levisi nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Huittisissa sijaitsevalla turvetuotantoalueella on syttynyt tulipalo, joka leviää laajalle alueelle. Pelastuslaitos pyytää ihmisiä välttämään alueella liikkumista savun vuoksi. Paloalueen koko on noin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Kalasataman tulipalo sai alkunsa asunnon parvekkeelta, jossa poltettiin kynttilää. Tuli levisi parvekkeen seinälautoihin ja onteloon, mikä mahdollisti sen nopean leviämisen kattorakenteisiin. Palokunta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo levisi nopeasti neljännestä kerroksesta katolle. Asiantuntijat epäilevät, että palon leviäminen ei ollut normaalia, ja Onnettomuustutkintakeskus harkitsee tutkinnan aloittamista.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Helsingin Kalasatamassa syttyi tulipalo, jonka epäillään johtuvan kaasugrillin äkillisestä syttymisestä. Palon aikana asunnossa oli kaksi asukasta, joista toista epäillään yleisvaaran tuottamisesta. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.