Nimipäivä:
Ossi, Ossian
24°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


Mies syytetään poliisin uhkailusta

Aihesivu: Mies syytetään poliisin uhkailusta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

45-vuotias mies on saanut syytteen vainoamisesta ja uhkauksista, joita hän esitti poliisille puhelimitse ja ääniviestein. Miehen uhkaukset sisälsivät muun muassa väitteen aikomuksesta lyödä poliisia lukkopihdeillä. Oikeudenkäynti tapahtuu Pohjois-Savon käräjäoikeudessa.

  • 4 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 26.5.2026 klo 11:40
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

45-vuotias mies on saanut syytteen vainoamisesta ja uhkauksista, joita hän esitti poliisille puhelimitse ja ääniviestein. Miehen uhkaukset sisälsivät muun muassa väitteen aikomuksesta lyödä poliisia lukkopihdeillä. Oikeudenkäynti tapahtuu Pohjois-Savon käräjäoikeudessa.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 11:40, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies syytetään poliisin uhkailusta • Risto Niva syytetään kavalluksesta • Risto Niva syytetään RoPSin varojen anastamisesta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 26.5.2026 klo 11:40.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #RistoNiva, #RoPS, #PohjoisSavonKäräjäoikeus.

Selkokielinen yhteenveto

Mies uhkasi poliisia puhelimessa

45-vuotias mies on syytetty uhkauksista poliisia kohtaan. Hän soitti poliisille ja uhkaili häntä. Mies sanoi aikovansa lyödä poliisia lukkopihdeillä. Oikeudenkäynti on Pohjois-Savon käräjäoikeudessa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.