Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
OP Pohjolan ennusteen mukaan maakuntien talouskasvu kiihtyy seuraavien viiden vuoden aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen ja Sveitsin jääkiekko-ottelu tänä iltana ratkaisee A-alkulohkon voiton MM-kisoissa. Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen korostaa, että puolustuspelaaminen tulee olemaan avain voittoon. Erityisesti puolustajat, kuten Olli Määttä, ovat keskiössä pelin nopeutumisessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen ja Sveitsin jääkiekko-ottelu tänä iltana ratkaisee A-alkulohkon voiton MM-kisoissa. Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen korostaa, että puolustuspelaaminen tulee olemaan avain voittoon. Erityisesti puolustajat, kuten Olli Määttä, ovat keskiössä pelin nopeutumisessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 08:04, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat ja Sveitsi kohtaavat ratkaisevassa matsissa • Leijonat ja Sveitsi kohtaavat ratkaisevassa ottelussa.
Leijonat ja Sveitsi pelaavat tänään
Suomen ja Sveitsin jääkiekkojoukkueet kohtaavat tänä iltana. Tämä ottelu on tärkeä, koska se päättää A-alkulohkon voittajan. Leijonien valmentaja Antti Pennanen sanoo, että puolustaminen on avain voittoon. Olli Määttä kertoo, että pelin nopeus vaikuttaa puolustamiseen myös MM-kisoissa.
Suomen ja Sveitsin jääkiekko-ottelu tänä iltana ratkaisee A-alkulohkon voiton MM-kisoissa. Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen korostaa, että puolustuspelaaminen tulee olemaan avain voittoon. Erityisesti puolustajat, kuten Olli Määttä, ovat keskiössä…
Suomi ja Sveitsi kohtaavat tänään jääkiekon MM-kisoissa. Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen uskoo, että ottelun voittaa se joukkue, joka puolustaa paremmin. Suomen puolustaja Olli Määttä korostaa pelin nopeuden vaikutusta…
Suomi ja Sveitsi kohtaavat jääkiekon MM-kisoissa ratkaisevassa ottelussa. Lohkovoitto on panoksena, ja molemmat joukkueet tavoittelevat voittoa. Ottelu on tärkeä kummallekin joukkueelle jatkoa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Jääkiekon MM-kisoissa Suomi on varmistanut paikan puolivälierissä voitettuaan Itävallan 5–2. Tiistain Sveitsi-ottelun tulos voi kuitenkin vaikuttaa siihen, kuka Leijonien vastustaja on. Mahdollisia…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi kohtaa Itävallan jääkiekon MM-turnauksessa. Patrik Puistola nousee kakkosketjuun, kun Sakari Manninen siirtyy kolmosketjuun. NHL-puolustaja Urho Vaakanainen on edelleen sivussa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Norja voitti jääkiekon MM-kisoissa Tšekin 4–1, mikä yllätti monet. Norja oli aiemmin voittanut Ruotsin ja hävinnyt Kanadalle jatkoajalla. Tšekin pelaajat olivat pettyneitä,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Suomi pelaa tiistaina Sveitsiä vastaan MM-kisojen A-lohkon voitosta. Voittaja saa puolivälierissä helpomman vastustajan, kun häviäjä kohtaa vaikeamman. Alkulohkot päättyvät tiistaina, ja B-lohkossa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #MMkisat
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa lukemin 5–2. Tämä voitto oli Leijonille jo kuudes peräkkäinen turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Leijonat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.