Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
OP Pohjolan ennusteen mukaan maakuntien talouskasvu kiihtyy seuraavien viiden vuoden aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsissa joukkoliikenteen kuukausilipun hinta puolitetaan heinäkuusta joulukuun loppuun. Tämä päätös on seurausta energiakriisistä ja polttoaineen hinnannoususta. Hallitus ja ruotsidemokraatit julkistavat hinnanalennukset lehdistötilaisuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsissa joukkoliikenteen kuukausilipun hinta puolitetaan heinäkuusta joulukuun loppuun. Tämä päätös on seurausta energiakriisistä ja polttoaineen hinnannoususta. Hallitus ja ruotsidemokraatit julkistavat hinnanalennukset lehdistötilaisuudessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 09:15, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ruotsi puolittaa joukkoliikenteen lipun hinnan • Ruotsi puolittaa joukkoliikenteen maksut.
Ruotsi puolittaa lipun hinnan
Ruotsissa joukkoliikenteen kuukausilipun hinta puolitetaan. Tämä tapahtuu heinäkuusta joulukuun loppuun. Hinta halpenee energiakriisin vuoksi. Hallitus kertoo asiasta lehdistötilaisuudessa.
Ruotsissa joukkoliikenteen kuukausilipun hinta puolitetaan heinäkuusta joulukuun loppuun. Tämä päätös on seurausta energiakriisistä ja polttoaineen hinnannoususta. Hallitus ja ruotsidemokraatit julkistavat hinnanalennukset lehdistötilaisuudessa.
Ruotsin hallitus päätti puolittaa joukkoliikenteen kuukausimaksut heinäkuusta joulukuuhun. Tämä toimenpide on seurausta energian hintojen noususta, ja hallitus varaa siihen noin seitsemän miljardia kruunua. Opposition sosiaalidemokraatit kritisoivat hallituksen toimia…
Ruotsissa joukkoliikenteen kuukausilippujen hinta puolittuu määräajaksi. Muutos astuu voimaan 1. heinäkuuta ja kestää 31. joulukuuta asti. Hallitus on varannut tähän noin seitsemän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ruotsi, #Joukkoliikenne
Sunnuntaina kadonnut kaksivuotias poika löytyi maanantaiaamuna hyvävointisena, mutta hieman vilustuneena. Laaja etsintäoperaatio kesti koko sunnuntain ja yöhön saakka, ja etsinnöissä käytettiin muun…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ruotsi
Tanskan kuningatar Margareeta on joutunut sairaalaan lonkan alueella olevan verihyytymän vuoksi. 86-vuotiaan kuningattaren odotetaan olevan sairaalahoidossa seuraavat päivät, mutta hän voi olosuhteisiin…
Ulkomaat
Britannian puolustusministeri John Healeyä kuljettanut lentokone kohtasi GPS-häirintää Virossa. Häirinnän taustalla epäillään olevan Venäjä, mutta ei tiedetä, oliko se kohdistettu erityisesti Healeytä…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on raportoitu yli 900 ebolaepäilyä, joista 101 on vahvistettuja tartuntoja. WHO:n mukaan epidemia on johtanut 176 kuolemaan, ja se…
Ulkomaat
Ruotsissa itseohjautuva bussi joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin matkustajakäytön jälkeen. Bussi jarrutti, mutta takana tullut raitiovaunu ajoi sen perään. Kukaan ei loukkaantunut,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ruotsi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.