Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Japanissa tapahtui voimakas maanjäristys, joka aiheutti merkittävää tuhoa. Talouden puolella asuntojen hinnat laskevat, mutta Lappi poikkeaa tästä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Akaan kirkossa tapahtui välikohtaus, kun mies keskeytti jumalanpalveluksen huutamalla käytävällä. Hän esitti loukkaavia kommentteja samaa sukupuolta olevista pareista, kun sateenkaaripari kuulutettiin avioliittoon. Mies poistettiin kirkosta tilanteen jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Akaan kirkossa tapahtui välikohtaus, kun mies keskeytti jumalanpalveluksen huutamalla käytävällä. Hän esitti loukkaavia kommentteja samaa sukupuolta olevista pareista, kun sateenkaaripari kuulutettiin avioliittoon. Mies poistettiin kirkosta tilanteen jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 06:44, pääluokka Uskonto.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies aiheutti häiriön Akaan kirkossa.
Mies häiritsi Akaan kirkossa
Akaan kirkossa oli häiriö jumalanpalveluksessa. Mies nousi penkistä ja huusi käytävällä. Hän teki loukkaavia kommentteja homopareista, kun avioliittoa kuulutettiin. Mies poistettiin kirkosta häiriön vuoksi.
Akaan kirkossa tapahtui välikohtaus, kun mies keskeytti jumalanpalveluksen huutamalla käytävällä. Hän esitti loukkaavia kommentteja samaa sukupuolta olevista pareista, kun sateenkaaripari kuulutettiin avioliittoon. Mies poistettiin kirkosta tilanteen jälkeen.
Akaan kirkossa sunnuntaina jumalanpalvelus keskeytyi, kun mies huusi käytävällä. Tilanne herätti huomiota, ja paikalla ollut pappi vahvisti, että mies nousi esirukouksen aikana…
Uskonto • jaetut avainsanat: #Akaa, #Kirkko
Paavi Leo XIV on pyytänyt anteeksi katolisen kirkon osuutta orjakaupassa ja ei-kristittyjen orjuuttamisessa. Anteeksipyyntö esitettiin ensyklikassa, joka lähetettiin seurakunnille. Aiemmat paavit ovat…
Uskonto
Opetushallitus on poistanut islamin ja ortodoksisen uskonnon oppimateriaalit myynnistä. Materiaaleissa on todettu puutteita, eikä niiden laatu ole vastannut vaatimuksia. Opetushallitus aikoo nyt…
Uskonto
Helatorstaita vietetään 40 päivää pääsiäisen jälkeen, ja se muistuttaa Jeesuksen taivaaseen astumisesta. Päivä on monille toivottu lepopäivä, ja työpaikoilla se tuo tuplapalkan.…
Uskonto • jaetut avainsanat: #Kirkko
Päivi Räsänen, kristillisdemokraattien kansanedustaja, nimitetään kunniatohtoriksi Concordian teologisessa seminaarissa Yhdysvalloissa. Tunnustus myönnetään hänelle 15. toukokuuta hänen työskentelystään uskonnonvapauden ja raamatullisten totuuksien puolustajana.…
Uskonto
Helatorstaita vietetään tänään, ja se muistuttaa Kristuksen taivaaseenastumisesta. Juhlapäivä on ollut olemassa 300-luvulta lähtien, mutta sen merkitys on vähentynyt nykypäivänä. Helatorstai on…
Uskonto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisia määriä, ja maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäisiksi, mutta voivat olla paikoin kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pääasiassa kohtalaisia, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella määrät ovat vähäisiä. Sateet ja viileä sää laskevat ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän pääasiassa vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.