Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainalainen klarinetisti Danil Zlunitsyn on asettunut Hämeenlinnaan sodan vuoksi. Hän aloittaa pian esiintymiset suomalaisyleisölle, ja varoja uuteen puhallinsoittimeen kerätään tukikonsertissa. Zlunitsyn aloitti klarinetinsoiton seitsemänvuotiaana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainalainen klarinetisti Danil Zlunitsyn on asettunut Hämeenlinnaan sodan vuoksi. Hän aloittaa pian esiintymiset suomalaisyleisölle, ja varoja uuteen puhallinsoittimeen kerätään tukikonsertissa. Zlunitsyn aloitti klarinetinsoiton seitsemänvuotiaana.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 06:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainalainen klarinetisti löytää uuden kodin.
Klarinetisti löytää uuden kodin
Danil Zlunitsyn on ukrainalainen klarinetisti, joka asuu nyt Hämeenlinnassa. Hän aloittaa pian esiintymiset Suomessa. Zlunitsyn kerää varoja uuteen soittimeen tukikonsertissa. Hän aloitti soittamisen seitsemänvuotiaana.
Ukrainalainen klarinetisti Danil Zlunitsyn on asettunut Hämeenlinnaan sodan vuoksi. Hän aloittaa pian esiintymiset suomalaisyleisölle, ja varoja uuteen puhallinsoittimeen kerätään tukikonsertissa. Zlunitsyn aloitti klarinetinsoiton seitsemänvuotiaana.
Antti Laitisen Sisällä metsä -näyttely esittelee taiteilijan teoksia, joissa luonto ja ihmisen toiminta kohtaavat. Näyttelyssä on mukana Tangle-valokuvateos ja liikkuva veistos, jotka…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Kuopiolainen rap-artisti Severi Kaverinen on julkaissut uuden albumin, joka on ollut työn alla kolme vuotta. Albumilla kuullaan myös vuosikymmeniä sitten kuolleen poliitikon…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Sami Ruusukallio liittyi nuorena Eppu Normaalin bändiin, jota hän fanitti. Yhtye on ollut Suomen myydyin ja sen peruskivet on asetettu yli 50…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Aulikki Uusitalo-Kasvio, 74, on kuollut Helsingissä 10. huhtikuuta 2026. Hän työskenteli lehtorina ja oli aktiivinen ikäihmisten tietotekniikkatuessa. Uusitalo-Kasvio oli tunnettu käsityöalan asiantuntija…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Dick Parry, Pink Floydin tunnettu saksofonisti, on kuollut 83-vuotiaana. Yhtyeen David Gilmour kertoi ystävänsä kuolemasta sosiaalisessa mediassa, mutta ei paljastanut syytä. Parry…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.