Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjän valtiontalous kärsii vakavista ongelmista, mikä voi johtaa komentotalouteen siirtymiseen. Asiantuntijat arvioivat, että valtio voisi alkaa säännellä hintoja ja hallita tuotantoketjuja entistä tiukemmin. Tämä muutos vaikuttaisi myös kansalaisten liikkumiseen ja kontrolliin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjän valtiontalous kärsii vakavista ongelmista, mikä voi johtaa komentotalouteen siirtymiseen. Asiantuntijat arvioivat, että valtio voisi alkaa säännellä hintoja ja hallita tuotantoketjuja entistä tiukemmin. Tämä muutos vaikuttaisi myös kansalaisten liikkumiseen ja kontrolliin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.5.2026 klo 06:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä voi siirtyä komentotalouteen.
Venäjä voi siirtyä komentotalouteen
Venäjän talous on vaikeuksissa. Asiantuntijat sanovat, että maa voi siirtyä komentotalouteen. Tämä tarkoittaa, että valtio hallitsee enemmän yrityksiä ja hintoja. Ihmisten matkustamista voitaisiin myös rajoittaa enemmän.
Venäjän valtiontalous kärsii vakavista ongelmista, mikä voi johtaa komentotalouteen siirtymiseen. Asiantuntijat arvioivat, että valtio voisi alkaa säännellä hintoja ja hallita tuotantoketjuja entistä tiukemmin. Tämä muutos vaikuttaisi myös kansalaisten…
Presidentti Vladimir Putin on allekirjoittanut lain, joka mahdollistaa Venäjän asevoimien lähettämisen puolustamaan venäläisiä kansalaisia ulkomailla. Lain taustalla on arkeologi Aleksandr Butjaginin tapaus,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Venäjä
Venäjän suuryritykset ovat vahvistuneet huolimatta länsimaiden asettamista talouspakotteista. Presidentti Vladimir Putin on varmistanut, että talousongelmat eivät vaikuta liikaa avainyhtiöihin ja niiden rahaeliittiin.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Putin
Ukrainan sodan pitkittyminen tuo esiin Venäjän strategiset vaihtoehdot ja niiden vaikutukset Euroopan turvallisuuteen. Taloudelliset paineet ja kansainväliset muutokset rajaavat Moskovan liikkumavaraa, vaikka…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Putin
Britannian puolustusministeri John Healeyä kuljettanut lentokone kohtasi GPS-häirintää Virossa. Häirinnän taustalla epäillään olevan Venäjä, mutta ei tiedetä, oliko se kohdistettu erityisesti Healeytä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Venäjän ulkoministeriö on uhannut Kiovaa uusilla kostoiskujen sarjalla vastauksena yliopistoiskulle, jonka se väittää olevan Ukrainan syytä. Venäjä ilmoitti myös, että sen asevoimat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Venäjän turvallisuuspalvelu FSB on estänyt terrori-iskun Laukaansuun satamassa. Aluksesta löytyi magneettisia räjähteitä, joiden määrästä ei annettu tarkkoja tietoja. Räjähteiden väitetään olevan Naton…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.