Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Markus Rantanen opettaa säkkipillin soittoa Turussa, mikä on harvinaista jopa kansainvälisesti. Hänellä on myös laaja kokoelma säkkipillejä, joita on yli 40. Kokoelma herättää monenlaisia mielipiteitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Markus Rantanen opettaa säkkipillin soittoa Turussa, mikä on harvinaista jopa kansainvälisesti. Hänellä on myös laaja kokoelma säkkipillejä, joita on yli 40. Kokoelma herättää monenlaisia mielipiteitä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 19:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turkulaislehtori opettaa säkkipillin soittoa.
Lehtori opettaa säkkipillin soittoa
Markus Rantanen opettaa säkkipillin soittoa Turussa. Tämä soitin on harvinainen jopa maailmalla. Rantanen omistaa yli 40 säkkipilliä. Hänen kokoelmansa herättää paljon keskustelua.
Markus Rantanen opettaa säkkipillin soittoa Turussa, mikä on harvinaista jopa kansainvälisesti. Hänellä on myös laaja kokoelma säkkipillejä, joita on yli 40. Kokoelma herättää monenlaisia mielipiteitä.
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Aleksi Kauppisen uusi elokuva käsittelee Turun historiaa ja sen synnyn ympärillä käytyjä kiistoja. Elokuvassa nostetaan esiin mielenkiintoisia henkilöitä ja tapahtumia, jotka ovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Turun kulttuurijokilautta on saanut rakennusluvan, mikä mahdollistaa kaksikerroksisen rakennuksen rakentamisen Aurajoelle. Lautta tarjoaa virkistyspalveluita, kuten uima-altaita ja ravintolan. Rakentaminen voi alkaa, kun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Turussa on terasseja, joissa ei soi taustamusiikki. Monet asiakkaat arvostavat rauhallista ympäristöä keskusteluille. Terassit tarjoavat vaihtoehdon niille, jotka kaipaavat hiljaisuutta ulkona.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Kyrö Distillery on solminut merkittävän yhteistyösopimuksen Warner Brosin kanssa, mikä nostaa tislaamon tunnettuutta. Yhteistyön myötä Kyrö julkaisee kaksi uutta viskiä, Tulen ja…
Kulttuuri
Olympiakomitea on valinnut Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin uusiksi huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022.…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.