Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kouvolassa ja Oulussa on havaittu nuoria karhuja asutuksen läheisyydessä. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhuhavainnoista, mutta ne eivät ole käyttäytyneet uhkaavasti. Asiantuntijat muistuttavat, että karhut etsivät ravintoa ja uusia alueita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kouvolassa ja Oulussa on havaittu nuoria karhuja asutuksen läheisyydessä. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhuhavainnoista, mutta ne eivät ole käyttäytyneet uhkaavasti. Asiantuntijat muistuttavat, että karhut etsivät ravintoa ja uusia alueita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 18:56, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuoret karhut liikkuvat asutuksen lähellä.
Karhut liikkuvat lähellä ihmisiä
Kouvolassa ja Oulussa on nähty nuoria karhuja. Ne liikkuvat asutuksen lähellä etsimässä ruokaa. Poliisi on saanut ilmoituksia, mutta karhut eivät ole olleet vaarallisia. Asiantuntijat sanovat, että karhut voivat tulla lähelle ihmisiä, erityisesti kesämökeille.
Kouvolassa ja Oulussa on havaittu nuoria karhuja asutuksen läheisyydessä. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhuhavainnoista, mutta ne eivät ole käyttäytyneet uhkaavasti. Asiantuntijat muistuttavat, että karhut etsivät ravintoa ja…
Oulussa havaittiin useita ilmoituksia karhusta, joka liikkui yöllä asutuksen läheisyydessä. Poliisi sai näköyhteyden karhuun Tahkokankaan alueella, mutta se poistui metsään. Tilannetta seurataan…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Oulu, #Karhu
Oulussa on havaittu kaikkia Suomen suurpetoja, kuten karhuja, susia, ahmoja ja ilveksiä. Havaintoja on tehty erityisesti kaupungin reuna-alueilla ja metsäalueilla. Tuorein havainto…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Oulu, #Karhu
Kouvolan Valkealassa on havaittu karhunpentu, joka juoksi tien yli. Poliisi on saanut useita ilmoituksia alueen asukkailta ja pyytää havaintoja hätäkeskukseen. Tilanne on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kouvola, #Karhu
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Oulun keskustassa havaittiin nuori karhu maanantain vastaisena yönä. Karhusta saatiin useita ilmoituksia eri alueilta, kuten Vasaraperästä ja Kaakkurinkankaalta. Viranomaiset kehottavat ihmisiä olemaan…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Oulu, #Karhu
Poliisi on saanut useita ilmoituksia Oulussa asutuksen lähellä liikkuneesta karhusta. Ilmoituksia on tullut erityisesti Vasaraperän, Kaakkurinkankaan ja Tahkokankaan alueelta. Karhun uskotaan olevan…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Oulu, #Karhu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.