Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pienlentokone törmäsi varjoliiteeseen Itävallan Alpeilla, aiheuttaen naisen syöksyn. Nainen onnistui avaamaan varavarjon ja laskeutui maahan ruhjeilla. Tapahtumaa tutkitaan edelleen viranomaisten toimesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pienlentokone törmäsi varjoliiteeseen Itävallan Alpeilla, aiheuttaen naisen syöksyn. Nainen onnistui avaamaan varavarjon ja laskeutui maahan ruhjeilla. Tapahtumaa tutkitaan edelleen viranomaisten toimesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 18:15, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lentokone törmäsi varjoliiteeseen Alpeilla • Pienkone törmäsi varjoliitäjään Alpeilla • Pienkone törmäsi varjoliitäjään Alpeilla.
Lentokone osui varjoliiteeseen
Alpeilla Itävallassa tapahtui onnettomuus, jossa lentokone törmäsi varjoliiteeseen. Nainen, joka liiteli ilmassa, syöksyi maahan, mutta onnistui avaamaan varavarjon. Hän selvisi tilanteesta ruhjeilla ja mustelmilla. Tapahtuman syytä tutkitaan edelleen.
Pienlentokone törmäsi varjoliiteeseen Itävallan Alpeilla, aiheuttaen naisen syöksyn. Nainen onnistui avaamaan varavarjon ja laskeutui maahan ruhjeilla. Tapahtumaa tutkitaan edelleen viranomaisten toimesta.
Viikonloppuna Itävallan Alpeilla tapahtui vaarallinen tilanne, kun pienkone törmäsi varjoliitäjään. 44-vuotias nainen, joka varjoliiteli Schmittenhöhe-vuoren yläpuolella, onnistui selviytymään tilanteesta ilman vakavia vammoja. Hänet kuljetettiin kuitenkin sairaalaan poliisihelikopterilla.
Viikonloppuna Itävallan Alpeilla tapahtui vaarallinen onnettomuus, kun pienkone törmäsi varjoliitäjään. 44-vuotias nainen onnistui pelastautumaan ja laskeutui maahan ilman vakavia vammoja. Hänet nostettiin kuitenkin sairaalaan tarkastettavaksi.
Saksalainen nuori mies kuoli onnettomuudessa Alpeilla, kun hän liukastui kiipeilyreitillä. Ystävänsä kanssa vuorelle kiivennyt nuori putosi 250 metriä alas. Onnettomuus tapahtui aamuyöllä,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Alpit, #Onnettomuus
Britannian puolustusministeri John Healeyä kuljettanut lentokone kohtasi GPS-häirintää Virossa. Häirinnän taustalla epäillään olevan Venäjä, mutta ei tiedetä, oliko se kohdistettu erityisesti Healeytä…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on raportoitu yli 900 ebolaepäilyä, joista 101 on vahvistettuja tartuntoja. WHO:n mukaan epidemia on johtanut 176 kuolemaan, ja se…
Ulkomaat
Pakistanin Balochistanissa tapahtui pommi-isku, jossa kuoli ainakin 24 ihmistä ja 70 loukkaantui. Isku kohdistui turvallisuushenkilöstöä ja heidän perheitään kuljettaneeseen junaan. Balochistanin vapautusarmeija…
Ulkomaat
Aseistautunut mies avasi tulen Valkoisen talon läheisyydessä, ja salaisen palvelun agentit vastasivat laukauksiin. Ampuja haavoittui ja kuoli myöhemmin sairaalassa. Myös sivullinen sai…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump oli Valkoisessa talossa, kun sen lähellä ammuttiin lauantai-iltana. Trumpin mukaan epäillyllä ampujalla oli väkivaltainen historia ja hän kuoli…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.