Nimipäivä:
Urpo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:17

Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…


Jyrki Katainen ehdottaa jäänmurtajia EU:n rahoilla

Aihesivu: Jyrki Katainen ehdottaa jäänmurtajia EU:n rahoilla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Jyrki Katainen esitti ehdotuksen jäänmurtajien rakentamisesta EU:n rahoituksella. Hän korosti, että hanke voisi vahvistaa arktista turvallisuutta ja tuoda taloudellisia hyötyjä. Katainen toimii nykyään EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantajana.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 18:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Jyrki Katainen esitti ehdotuksen jäänmurtajien rakentamisesta EU:n rahoituksella. Hän korosti, että hanke voisi vahvistaa arktista turvallisuutta ja tuoda taloudellisia hyötyjä. Katainen toimii nykyään EU:n ja arktisen alueen erityisneuvonantajana.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 18:00, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyrki Katainen ehdottaa jäänmurtajia EU:n rahoilla • Jyrki Katainen esittelee uusia avauksia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 18:00.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #JyrkiKatainen, #EU, #Arktinenalue.

Selkokielinen yhteenveto

Katainen ehdottaa jäänmurtajia EU:sta

Jyrki Katainen ehdottaa, että EU rahoittaisi jäänmurtajien rakentamista. Tämä voisi parantaa arktista turvallisuutta ja tuoda taloudellisia etuja. Katainen on nykyään EU:n ja arktisen alueen neuvonantaja. Hän haluaa luoda uusia ideoita näiden asioiden ympärille.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.