Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään rikosvyyhtiä, jossa on useita syytekohtia. Kahdelle syytetylle, 27-vuotiaalle naiselle ja 28-vuotiaalle miehelle, luetaan syyte törkeästä ihmiskaupasta Lapualla. Mukana on myös kolmas syytetty, joka on samaa sukunimeä kuin kaksi muuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään rikosvyyhtiä, jossa on useita syytekohtia. Kahdelle syytetylle, 27-vuotiaalle naiselle ja 28-vuotiaalle miehelle, luetaan syyte törkeästä ihmiskaupasta Lapualla. Mukana on myös kolmas syytetty, joka on samaa sukunimeä kuin kaksi muuta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 16:29, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kolmikko syytetään törkeästä ihmiskaupasta.
Kolmikko syytetään ihmiskaupasta
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa on käsittelyssä rikosjuttu. Siinä on useita syytteitä kolmelle henkilölle. Törkeä ihmiskauppa tapahtui Lapualla. Kahdella syytetyllä on sama sukunimi.
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa käsitellään rikosvyyhtiä, jossa on useita syytekohtia. Kahdelle syytetylle, 27-vuotiaalle naiselle ja 28-vuotiaalle miehelle, luetaan syyte törkeästä ihmiskaupasta Lapualla. Mukana on myös kolmas syytetty, joka on samaa…
Oulussa mies epäillään yrittäneen ajaa useiden ihmisten päälle autolla riidan jälkeen. Tilanteessa ei tullut vakavia vammoja, mutta mies puhalsi alkometriin törkeän rattijuopumuksen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii tietoja Ilmajoella sunnuntaina tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui automiitissä Siltalan teollisuusalueella. Epäilty on noin 20-vuotias mies, ja poliisi toivoo vinkkejä…
Rikos
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan…
Rikos
Rovaniemen hovioikeus on koventanut 51-vuotiaan Marko Juhani Backmanin tuomiota, joka tappoi 23-vuotiaan naisystävänsä. Alun perin käräjäoikeus tuomitsi hänet kuolemantuottamuksesta, mutta hovioikeus katsoi…
Rikos
Helsingin käräjäoikeus on hylännyt kahden teinipojan syytteet murhan yrityksestä Vantaan Korson tuhopoltossa. Toinen pojista myönsi syyllistyneensä törkeään tuhotyöhön, mutta kiisti murhan yrityksen.…
Rikos
Oulun seudulla työskentelevää perhetyöntekijää syytetään 11 tietosuojarikoksesta, jotka liittyvät potilastietojen luvattomaan katseluun. Nainen kiistää syyllistyneensä rikoksiin ja väittää, että hänellä oli oikeus…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.