Nimipäivä:
Ossi, Ossian
23°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


Teinipoika vapautettiin murhan yrityssyytteestä

Aihesivu: Teinipoika vapautettiin murhan yrityssyytteestä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Vantaan Korsossa tuhopolton tehnyt 15-vuotias poika on vapautettu murhan yritystä koskevista syytteistä. Oikeus katsoi, että asunnosta pystyi poistumaan, joten syytteet hylättiin. Poika tuomittiin kuitenkin törkeästä tuhotyöstä ja huumausainerikoksesta.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 16:03
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Vantaan Korsossa tuhopolton tehnyt 15-vuotias poika on vapautettu murhan yritystä koskevista syytteistä. Oikeus katsoi, että asunnosta pystyi poistumaan, joten syytteet hylättiin. Poika tuomittiin kuitenkin törkeästä tuhotyöstä ja huumausainerikoksesta.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 16:03, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Teinipoika vapautettiin murhan yrityssyytteestä • Teinipoika tuomittiin tuhopoltosta vankeuteen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 16:03.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Vantaa, #Korso, #Tuhopolto.

Selkokielinen yhteenveto

Teinipoika vapautui syytteistä

Vantaan Korsossa 15-vuotias poika sytytti tuhopolton, mutta hänet vapautettiin murhan yrityksestä. Oikeus päätti, että asunnosta pystyi poistumaan. Poika sai tuomion törkeästä tuhotyöstä ja huumausainerikoksesta. Tapaus liittyy kansainväliseen jengirikollisuuteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.