Nimipäivä:
Ossi, Ossian
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


Itseohjautuva bussi kolaroitsi Ruotsissa

Aihesivu: Itseohjautuva bussi kolaroitsi Ruotsissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ruotsissa itseohjautuva bussi joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin matkustajakäytön jälkeen. Bussi jarrutti, mutta takana tullut raitiovaunu ajoi sen perään. Kukaan ei loukkaantunut, mutta bussi poistuu liikenteestä onnettomuuden syiden selvittämiseksi.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 19:33
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Ruotsissa itseohjautuva bussi joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin matkustajakäytön jälkeen. Bussi jarrutti, mutta takana tullut raitiovaunu ajoi sen perään. Kukaan ei loukkaantunut, mutta bussi poistuu liikenteestä onnettomuuden syiden selvittämiseksi.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 19:33, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Itseohjautuva bussi kolaroitsi Ruotsissa • Itseohjautuva bussi kolaroitsi Ruotsissa • Itseohjautuva bussi joutui kolariin Ruotsissa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 19:33.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Göteborg, #Ruotsi, #Robottibussi.

Selkokielinen yhteenveto

Itseohjautuva bussi kolaroitsi Ruotsissa

Ruotsissa itseohjautuva bussi sai matkustajat kyytiin ensimmäistä kertaa. Se joutui onnettomuuteen vain kahden tunnin jälkeen. Bussi jarrutti, ja raitiovaunu ajoi sen perään. Onneksi kukaan ei loukkaantunut. Bussi ei voi liikennöidä, kunnes onnettomuuden syyt selviävät.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.