Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Olympiakomitea on valinnut Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin uusiksi huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta lähes sadasta hakemuksesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Olympiakomitea on valinnut Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin uusiksi huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta lähes sadasta hakemuksesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 15:12, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Olympiakomitea nimitti uudet huippu-urheiluvastaavat • Olympiakomitea valitsi uudet huippu-urheiluvastaavat • Olympiakomitea valitsi uudet huippu-urheiluvastaavat.
Uudet huippu-urheiluvastaavat nimettiin
Olympiakomitea on valinnut kolme uutta huippu-urheiluvastaavaa. He ovat Jaana Jokinen, Jarno Koivunen ja Robert Päkkin. Toni Roponen jatkaa huippu-urheiluvastaavana. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta, ja hakemuksia tuli lähes sata.
Olympiakomitea on valinnut Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin uusiksi huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta lähes…
Olympiakomitea on nimittänyt Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta, ja hakemuksia…
Olympiakomitea on nimittänyt Jaana Jokisen, Jarno Koivusen ja Robert Päkkin huippu-urheiluvastaaviksi. Toni Roponen jatkaa tehtävässään, jossa hän on toiminut vuodesta 2022. Valinnat tehtiin avoimen haun kautta, ja hakemuksia…
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Raija Mäntyniemi on ainoa eteläpohjalainen, joka pääsi Tangomarkkinoiden laulukilpailun finaaliin. Karsinta tapahtui viikonloppuna Hyvinkäällä. Mäntyniemi kuvaili tunnetta uskomattomaksi ja kertoi nipistelevänsä itseään…
Kulttuuri
Näyttelijä Vesa Vierikko ilmoittaa lopettavansa teatteriuran 55 vuoden jälkeen. Hänen viimeinen roolinsa on Urho Kekkosena Kansallisteatterin esityksessä. Vierikko haluaa nyt nauttia eläkepäivistään…
Kulttuuri
Näyttelijä-professori Vesa Vierikko päättää teatteriuransa vuoden lopussa 55 vuoden jälkeen. Hän esiintyy vielä Kansallisteatterin näytelmässä ennen siirtymistään uusiin vaiheisiin elämässään. Vierikko nauttii…
Kulttuuri
Miley Cyrus sai perjantaina oman tähtensä Hollywood Walk of Famelle Los Angelesissa. Hänen tähti on kulttuurinähtävyyden 2 845. Ja se kunnioittaa hänen…
Kulttuuri
Brittiläinen tv-juontaja Judith Chalmers on kuollut 90-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän menehtyi kotonaan perheensä ympäröimänä. Chalmers tunnettiin parhaiten matkailusarjastaan Wish You Were…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.