Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Leijonien puolustaja Urho Vaakanaisen tilanne näyttää lupaavalta Sveitsi-ottelun alla. Hän loukkaantui aiemmin, mutta palasi harjoituksiin ja saattaa pelata ottelussa. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoo, että Vaakanainen on todennäköisesti mukana, mutta varmuutta ei ole vielä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Leijonien puolustaja Urho Vaakanaisen tilanne näyttää lupaavalta Sveitsi-ottelun alla. Hän loukkaantui aiemmin, mutta palasi harjoituksiin ja saattaa pelata ottelussa. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoo, että Vaakanainen on todennäköisesti mukana, mutta varmuutta ei ole vielä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 16:38, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Urho Vaakanainen palaa harjoituksiin • Leijonat säilyttää ylivoimaviisikon • Leijonien ylivoimaviisikko ei muutu.
Urho Vaakanainen palaa treeneihin
Leijonien puolustaja Urho Vaakanainen on palannut harjoituksiin loukkaantumisen jälkeen. Hän saattaa pelata Sveitsi-ottelussa. Päävalmentaja Antti Pennanen sanoo, että Vaakanainen on todennäköisesti mukana, mutta varmuutta ei ole vielä. Myös Aleksander Barkov on saanut uuden roolin ylivoimassa.
Leijonien puolustaja Urho Vaakanaisen tilanne näyttää lupaavalta Sveitsi-ottelun alla. Hän loukkaantui aiemmin, mutta palasi harjoituksiin ja saattaa pelata ottelussa. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoo, että Vaakanainen on todennäköisesti mukana,…
Leijonien ylivoimaviisikko pysyi muuttumattomana harjoituksissa Zürichissä. Konsta Helenius oli jälleen mukana ykkösylivoimassa yhdessä tähtipelaajien kanssa. Myös loukkaantunut Urho Vaakanainen osallistui harjoituksiin, mutta ei ollut kokoonpanossa aiemmissa otteluissa.
Leijonien ykkösylivoimaviisikko harjoitteli Zürichissä ilman muutoksia. Konsta Helenius, Aleksander Barkov, Mikael Granlund, Ville Heinola ja Anton Lundell jatkavat yhdessä. Myös loukkaantunut Urho Vaakanainen oli mukana harjoituksissa.
Leijonien nuori NHL-vahvistus Konsta Helenius erottuu kaukalossa poikkeuksellisella mailatyylillään. Hän käyttää vain vähän teippiä lavan kärjessä, mikä herättää huomiota. Helenius kertoo, että…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KonstaHelenius, #Leijonat
Leijonien joukkue harjoitteli vapaapäivänään, kun loukkaantunut Urho Vaakanainen palasi jäälle. Harjoituksessa oli mukana myös valmentajat ja toinen pelaaja. Vaakanainen on ollut poissa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #UrhoVaakanainen
Colorado Avalanche johti ottelua Vegas Golden Knightsia vastaan, mutta hävisi lopulta 3–5. Nathan MacKinnonin pettymys näkyi selvästi, kun Vegas teki ratkaisevan maalin.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa lukemin 5–2. Tämä voitto oli Leijonille jo kuudes peräkkäinen turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat
NHL:n pudotuspelien itälohkon 2/7 loppuottelussa Carolina voitti Montrealin 3–2. Ottelu oli tasainen, ja voitot ovat nyt 1–1. Seuraavaksi joukkueet kohtaavat jälleen pudotuspelisarjassa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Suomen jääkiekkomaajoukkueen päävalmentaja Antti Pennanen kommentoi mahdollisuuksia taktikointiin ennen tiistain ottelua Sveitsiä vastaan. Voitto ratkaisee B-lohkon järjestyksen ja pudotuspelivastustajan. Pennanen ei ole…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Zürich
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.