Nimipäivä:
Urpo
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa, ja Helsingin käräjäoikeus antaa tänään tuomion Korson tuhopoltosta. Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa.


Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut

Aihesivu: Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Entinen kansanedustaja Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut 80-vuotiaana. Hän toimi SDP:n kansanedustajana vuosina 1983-2003 ja häntä muistettiin hiljaisella hetkellä puoluekokouksessa. Tykkyläinen syntyi vuonna 1945.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 11:39
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Entinen kansanedustaja Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut 80-vuotiaana. Hän toimi SDP:n kansanedustajana vuosina 1983-2003 ja häntä muistettiin hiljaisella hetkellä puoluekokouksessa. Tykkyläinen syntyi vuonna 1945.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 11:39, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut • Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut 80-vuotiaana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 11:39.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #MarjaLiisaTykkyläinen, #SDP, #Kansanedustaja.

Selkokielinen yhteenveto

Marja-Liisa Tykkyläinen kuoli

Marja-Liisa Tykkyläinen on kuollut 80-vuotiaana. Hän oli entinen kansanedustaja ja toimi SDP:ssä vuosina 1983-2003. Tykkyläinen muistettiin puoluekokouksessa hiljaisella hetkellä. Hän syntyi vuonna 1945.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.