Nimipäivä:
Urpo
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa, ja Helsingin käräjäoikeus antaa tänään tuomion Korson tuhopoltosta. Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa.


Suomi kohtaa Sveitsin MM-kisoissa

Aihesivu: Suomi kohtaa Sveitsin MM-kisoissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi pelaa tiistaina Sveitsiä vastaan MM-kisojen A-lohkon voitosta. Voittaja saa puolivälierissä helpomman vastustajan, kun häviäjä kohtaa vaikeamman. Alkulohkot päättyvät tiistaina, ja B-lohkossa Kanada on varmistanut paikkansa kahden parhaan joukossa.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 11:40
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi pelaa tiistaina Sveitsiä vastaan MM-kisojen A-lohkon voitosta. Voittaja saa puolivälierissä helpomman vastustajan, kun häviäjä kohtaa vaikeamman. Alkulohkot päättyvät tiistaina, ja B-lohkossa Kanada on varmistanut paikkansa kahden parhaan joukossa.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 11:40, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi kohtaa Sveitsin MM-kisoissa • Leijonat pelaa lohkovoitosta • Leijonat pääsi puolivälieriin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 11:40.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Sveitsi, #MMkisat, #Leijonat.

Selkokielinen yhteenveto

Suomi pelaa Sveitsiä vastaan

Suomi pelaa tiistaina Sveitsiä MM-kisoissa. Voittaja saa helpomman vastustajan puolivälieriin. Häviäjä kohtaa vaikeamman joukkueen. Alkulohkot päättyvät tiistaina ja Kanada on jo varmistanut paikan jatkoon.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.