Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Olga Temosen postuumisti julkaistava kirja, Aika, jonka sain, julkaistaan 3. kesäkuuta 2026. Kirjasta tulee myös kaksi ääniversiota, joista toisen lukee Linda Wiklund ja toiseen on luotu Olga Temosen lukijaääni. Kirjan käsikirjoitus valmistui ennen Temosen poismenoa, ja se on viimeistelty hänen puolisonsa Tuukka Temosen kanssa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Olga Temosen postuumisti julkaistava kirja, Aika, jonka sain, julkaistaan 3. kesäkuuta 2026. Kirjasta tulee myös kaksi ääniversiota, joista toisen lukee Linda Wiklund ja toiseen on luotu Olga Temosen lukijaääni. Kirjan käsikirjoitus valmistui ennen Temosen poismenoa, ja se on viimeistelty hänen puolisonsa Tuukka Temosen kanssa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 10:13, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Olga Temosen kirja julkaistaan kesällä 2026.
Olga Temosen kirja tulee kesällä
Olga Temosen kirja Aika, jonka sain julkaistaan 3. kesäkuuta 2026. Kirjasta tulee myös äänikirja. Yksi äänikirjan lukijoista on Linda Wiklund. Toinen ääniversio on tehty Olgan omalla äänellä. Kirja kertoo Olgan syöpään sairastumisesta.
Olga Temosen postuumisti julkaistava kirja, Aika, jonka sain, julkaistaan 3. kesäkuuta 2026. Kirjasta tulee myös kaksi ääniversiota, joista toisen lukee Linda Wiklund ja toiseen on luotu Olga Temosen…
Olga Temosesta kertova kirja "Aika jonka sain" julkaistaan 3. kesäkuuta, aiemmin suunnitellun syksyn 2027 sijaan. Kirjan käsikirjoitus valmistui ennen Temosen kuolemaa marraskuussa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #OlgaTemonen, #WSOY
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Näyttelijä Vesa Vierikko ilmoittaa lopettavansa teatteriuran 55 vuoden jälkeen. Hänen viimeinen roolinsa on Urho Kekkosena Kansallisteatterin esityksessä. Vierikko haluaa nyt nauttia eläkepäivistään…
Kulttuuri
Näyttelijä-professori Vesa Vierikko päättää teatteriuransa vuoden lopussa 55 vuoden jälkeen. Hän esiintyy vielä Kansallisteatterin näytelmässä ennen siirtymistään uusiin vaiheisiin elämässään. Vierikko nauttii…
Kulttuuri
Miley Cyrus sai perjantaina oman tähtensä Hollywood Walk of Famelle Los Angelesissa. Hänen tähti on kulttuurinähtävyyden 2 845. Ja se kunnioittaa hänen…
Kulttuuri
Brittiläinen tv-juontaja Judith Chalmers on kuollut 90-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän menehtyi kotonaan perheensä ympäröimänä. Chalmers tunnettiin parhaiten matkailusarjastaan Wish You Were…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.