Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Heinäkuun alussa voimaan tuleva tullimaksu koskee EU:n ulkopuolelta tilattuja halpalähetyksiä. Maksu on kolme euroa jokaisesta tavaraerästä, mikä tarkoittaa, että yhdestä paketista voi kertyä useita maksuja. Marraskuussa suunnitellaan myös käsittelymaksua verkkokauppaostoksille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Heinäkuun alussa voimaan tuleva tullimaksu koskee EU:n ulkopuolelta tilattuja halpalähetyksiä. Maksu on kolme euroa jokaisesta tavaraerästä, mikä tarkoittaa, että yhdestä paketista voi kertyä useita maksuja. Marraskuussa suunnitellaan myös käsittelymaksua verkkokauppaostoksille.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 09:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uusi tullimaksu halpalähetyksille voimaan heinäkuussa • Kolmen euron tullimaksu voimaan heinäkuussa.
Uusi maksu halpalähetyksille alkaa
Heinäkuussa alkaa uusi tullimaksu halpalähetyksille. Maksu on kolme euroa jokaisesta tavaraerästä. Jos paketissa on useita tuotteita, maksu voi kasvaa. Marraskuussa tulee myös uusi käsittelymaksu verkkokauppaostoksille.
Heinäkuun alussa voimaan tuleva tullimaksu koskee EU:n ulkopuolelta tilattuja halpalähetyksiä. Maksu on kolme euroa jokaisesta tavaraerästä, mikä tarkoittaa, että yhdestä paketista voi kertyä useita maksuja. Marraskuussa suunnitellaan myös…
EU:n ulkopuolelta tulevia halpatuontilähetyksiä rajoitetaan kolmen euron tullimaksulla. Maksu astuu voimaan heinäkuun alussa ja koskee yhtä tavaraerää. Tullimaksu on aiemmin ollut voimassa vain yli 150 euron ostoksille.
Heinäkuussa EU:n ulkopuolelta tilatuista verkkokauppaostoksista tulee maksettavaksi tullimaksu. Maksu on enintään kolme euroa jokaisesta tavaraerästä, ja sen tarkoituksena on hillitä halpatuontilähetyksiä. Tullimaksu…
Talous • jaetut avainsanat: #EU, #Verkkokauppa
Heinäkuusta alkaen EU:n ulkopuolelta tulevista verkkokauppaostoksista peritään kolmen euron tullimaksu. Maksu koskee alle 150 euron lähetyksiä ja se otetaan käyttöön koko EU:ssa.…
Talous • jaetut avainsanat: #Tulli, #Verkkokauppa
EU:ssa otetaan käyttöön kolmen euron tullimaksu halpatuontilähetyksille heinäkuusta alkaen. Tulli pyrkii hillitsemään halpatuontia, kuten Temu-tilausten, vaikutuksia. Maksu koskee myös lähetyksiä, joiden arvo…
Talous • jaetut avainsanat: #Tulli, #EU
Pörssisähkön hinta on tänään usean tunnin ajan miinuksella. Halvimmillaan sähkö on iltapäivällä kello kolmen ja neljän välillä, jolloin hinta on -0,96 senttiä…
Talous
Raakaöljyn hinnat ovat laskeneet yli viisi prosenttia Aasian pörssien avauduttua. Brent-laadun hinta on nyt noin 98 dollaria barrelilta, kun taas WTI-laadun hinta…
Talous
Euroopan unioni on päättänyt lykätä vaarallisten kemikaalien käyttöön liittyviä rajoitustoimia. Tämä päätös herättää huolta terveysriskeistä, sillä kemianteollisuus on jo valmiiksi vaikeuksissa. Rajoitusten…
Talous • jaetut avainsanat: #EU
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.