Nimipäivä:
Urpo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa, ja Helsingin käräjäoikeus antaa tänään tuomion Korson tuhopoltosta. Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa.


Tulli ottaa käyttöön kolmen euron maksun

Aihesivu: Tulli ottaa käyttöön kolmen euron maksun

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Heinäkuusta alkaen Suomeen EU:n ulkopuolelta tuleville halpatuontilähetyksille tulee kolmen euron tullimaksu. Tämä koskee myös verkkokauppaostoksia, joiden arvo on enintään 150 euroa. Tulli ilmoittaa, että lähetyksissä voi olla useita tavaraeriä, mikä vaikuttaa tullimaksun suuruuteen.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 25.5.2026 klo 10:01
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Heinäkuusta alkaen Suomeen EU:n ulkopuolelta tuleville halpatuontilähetyksille tulee kolmen euron tullimaksu. Tämä koskee myös verkkokauppaostoksia, joiden arvo on enintään 150 euroa. Tulli ilmoittaa, että lähetyksissä voi olla useita tavaraeriä, mikä vaikuttaa tullimaksun suuruuteen.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 10:01, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulli ottaa käyttöön kolmen euron maksun • Tulli ottaa käyttöön kiinteän tullimaksun.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 25.5.2026 klo 10:01.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Tulli, #Verkkokauppa, #Halpakauppa.

Selkokielinen yhteenveto

Tulli ottaa käyttöön maksun

Heinäkuusta alkaen Suomeen tuleville halpatuontilähetyksille tulee kolmen euron tullimaksu. Tämä koskee myös verkkokauppaostoksia, joiden arvo on enintään 150 euroa. Tulli kertoo, että lähetyksissä voi olla useita tavaraeriä. Tämä tarkoittaa, että maksut voivat kasvaa, jos lähetyksessä on eri tuotteita.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.