Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuopiolainen rap-artisti Severi Kaverinen on julkaissut uuden albumin, joka on ollut työn alla kolme vuotta. Albumilla kuullaan myös vuosikymmeniä sitten kuolleen poliitikon ääntä, mikä tuo teokseen erityisen ulottuvuuden. Severi kuvailee levyään henkiseksi kasvutarinakseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuopiolainen rap-artisti Severi Kaverinen on julkaissut uuden albumin, joka on ollut työn alla kolme vuotta. Albumilla kuullaan myös vuosikymmeniä sitten kuolleen poliitikon ääntä, mikä tuo teokseen erityisen ulottuvuuden. Severi kuvailee levyään henkiseksi kasvutarinakseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 05:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Severi julkaisi rap-albumin kuolleen poliitikon äänellä.
Severi julkaisi uuden rap-levyn
Severi Kaverinen on kuopiolainen rap-artisti. Hän on tehnyt uutta albumia kolme vuotta. Levyllä kuullaan myös kuolleen poliitikon ääntä. Severi sanoo, että levy kertoo hänen henkisestä kasvustaan.
Kuopiolainen rap-artisti Severi Kaverinen on julkaissut uuden albumin, joka on ollut työn alla kolme vuotta. Albumilla kuullaan myös vuosikymmeniä sitten kuolleen poliitikon ääntä, mikä tuo teokseen erityisen ulottuvuuden.…
Kuopiossa asuva muusikkolegenda Iikka Taavitsainen aloittaa aamunsa herätyksellä kello 7.20. Hän puristaa yhteen viikkoon kuukauden työn, valmistellen partituureja ja soittamalla 24 minuutin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kuopio, #Musiikki
Kuopion mahdollisuudet parantaa kaupunkikuvaansa herättävät keskustelua. Intbau Finlandin puheenjohtaja Marjo Uotila korostaa perinteisen arkkitehtuurin merkitystä ihmisten hyvinvoinnille ja kaupunkien vetovoimalle. Uotilan mukaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kuopio
Kuopiolaisella meikki-intoilijalla on kaapissaan 79 luomiväripalettia. Hän on kuitenkin päättänyt jättää tämän hetken meikkitrendin kokeilematta. Meikkiharrastajat ovat usein kiinnostuneita uusista tuotteista ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kuopio
Sami Ruusukallio liittyi nuorena Eppu Normaalin bändiin, jota hän fanitti. Yhtye on ollut Suomen myydyin ja sen peruskivet on asetettu yli 50…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Tangomarkkinoiden laulukilpailun semifinaali pidettiin Hyvinkäällä. Kilpailussa on ollut mukana ammattiraati sekä yleisö ja tuomaristo. Finalistit ovat nyt selvillä ja kilpailu etenee seuraavaan…
Kulttuuri
Dick Parry, Pink Floydin tunnettu saksofonisti, on kuollut 83-vuotiaana. Yhtyeen David Gilmour kertoi ystävänsä kuolemasta sosiaalisessa mediassa, mutta ei paljastanut syytä. Parry…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.