Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa ei ole virallista tai lakisääteistä pyörärekisteriä, vaan rekisteröinti perustuu vapaaehtoisiin palveluihin. Traficom on aiemmin pohtinut kansallista rekisteriä, mutta ei pitänyt sitä tärkeänä. Poliisi ja vakuutusyhtiöt näkevät rekisterissä hyötyjä, mutta sen toteuttaminen vaatisi yhteistyötä ja mahdollisia lainsäädäntömuutoksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa ei ole virallista tai lakisääteistä pyörärekisteriä, vaan rekisteröinti perustuu vapaaehtoisiin palveluihin. Traficom on aiemmin pohtinut kansallista rekisteriä, mutta ei pitänyt sitä tärkeänä. Poliisi ja vakuutusyhtiöt näkevät rekisterissä hyötyjä, mutta sen toteuttaminen vaatisi yhteistyötä ja mahdollisia lainsäädäntömuutoksia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 05:00, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomessa ei ole kansallista pyörärekisteriä.
Suomessa ei ole pyörärekisteriä
Suomessa ei ole virallista pyörärekisteriä. Pyörät rekisteröidään vapaaehtoisesti. Traficom on miettinyt rekisterin perustamista, mutta ei pitänyt sitä tärkeänä. Poliisi ja vakuutusyhtiöt näkevät rekisterissä hyötyjä, mutta se vaatisi yhteistyötä. Viime vuonna Turussa tapahtui paljon pyörävarkauksia.
Suomessa ei ole virallista tai lakisääteistä pyörärekisteriä, vaan rekisteröinti perustuu vapaaehtoisiin palveluihin. Traficom on aiemmin pohtinut kansallista rekisteriä, mutta ei pitänyt sitä tärkeänä. Poliisi ja vakuutusyhtiöt näkevät rekisterissä…
Keuruulla tapahtui moottoripyörän ulosajo, jossa menehtyi yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Onnettomuus tapahtui Mäntäntiellä Pirttilahdentien risteyksen lähellä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja…
Liikenne
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Valtatie 5 on suljettu Paltamossa rekan ja henkilöauton törmäyksen vuoksi. Onnettomuudessa oli osallisena kaksi henkilöä, joista toinen vietiin jatkohoitoon. Poliisi tutkii onnettomuuden…
Liikenne
Suomessa kehitetään uutta vaarasta varoittavaa järjestelmää, jonka avulla operaattorit pystyvät nopeasti tiedottamaan kansalaisille. Vanhoissa kännyköissä voi kuitenkin ilmetä ongelmia järjestelmän toimivuudessa. Operaattorit…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Suomi
Helsinki-Vantaalle saapuneella lennolla kuoli yksi ihminen. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyntutkintana, mutta ei paljasta tarkkoja tietoja. Finnair vahvisti, että lento Bangkokista Helsingistä oli…
Liikenne
Saimaan kanavan purjehduskausi alkaa 25. toukokuuta ja päättyy 31. joulukuuta. Vaikka kanava avautuu liikenteelle, EU:n pakotteet rajoittavat liikennöintiä. Huvialusten rajanylitys ei ole…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.