Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo on aiheuttanut merkittäviä vahinkoja, ja jopa 40 Lumo-kotien asuntoa on kärsinyt tuhoista. Vihreät tukevat…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa lukemin 5–2. Tämä voitto oli Leijonille jo kuudes peräkkäinen turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa lukemin 5–2. Tämä voitto oli Leijonille jo kuudes peräkkäinen turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Aiheesta on julkaistu 23 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.5.2026 klo 01:27, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi voitti Itävallan MM-kisoissa • Leijonat voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa • Leijonat voitti Itävallan MM-kisoissa.
Suomi voitti Itävallan jääkiekossa
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa. Ottelun lopputulos oli 5–2. Tämä oli Leijonille kuudes voitto peräkkäin turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Suomi voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa lukemin 5–2. Tämä voitto oli Leijonille jo kuudes peräkkäinen turnauksessa. Ottelu pelattiin Zürichissä.
Leijonat jatkoi voitokasta matkaansa jääkiekon MM-kisoissa voittamalla Itävallan 5–2. Aatu Räty, joka oli aktiivinen pelissä, sai syöttöpisteen mutta myös jäähyn, jonka hän koki epäoikeudenmukaiseksi. Ottelu ratkesi toisen erän…
Leijonat jatkaa voittamatonta menoaan jääkiekon MM-kisoissa, kaatamalla Itävallan 5–2. Joukkueen maaliero kuudessa ottelussa on huikea 29–6. Päävalmentaja Antti Pennanen korosti joukkueen itseluottamusta ja laajaa pelaajakaartia.
Suomen jääkiekkomaajoukkue voitti Itävallan MM-turnauksessa maalein 5–2. Leijonat on voittanut kaikki kuusi alkulohkon otteluaan ja kohtaa seuraavaksi Sveitsin. Sunnuntain ottelussa Leijonat hallitsi peliä erityisesti toisessa erässä, jossa se…
Suomen jääkiekkomaajoukkue voitti Itävallan MM-turnauksessa maalein 5–2. Leijonien maalit tekivät Mikael Granlund, Saku Mäenalanen, Jesse Puljujärvi, Sakari Manninen ja Patrik Puistola. Suomi on voittanut kaikki kuusi alkulohkon otteluaan…
Jesse Puljujärvi teki maalin ja syötön, kun Leijonat voitti Itävallan jääkiekon MM-kisoissa 5–2. Suomi jatkaa voittojen tiellä, ja Puljujärvi on ollut keskeinen tekijä joukkueen menestyksessä. Hän pelasi uudessa…
Suomi voitti Itävallan jääkiekko-ottelussa 5–2. Leijonat sai onnistumisia useilta pelaajilta, ja joukkueen viisikkopelaaminen oli erinomaisella tasolla. Jesse Puljujärvi oli ottelun tehomies, keräten yhteensä 1+1 pistettä.
Suomi voitti Itävallan jääkiekko-ottelussa 5–2. Leijonat sai onnistumisia useilta pelaajilta, ja joukkueen viisikkopelaaminen oli erinomaisella tasolla. Jesse Puljujärvi oli ottelun tehomies, ja Suomi saavutti kuudennen peräkkäisen voittonsa.
Suomi voitti Itävallan miesten jääkiekkomaajoukkueen MM-turnauksessa lukemin 5–2. Ottelu eteni Suomea hallitsevana, ja se teki neljä maalia toisessa erässä. Itävalta onnistui kaventamaan pelin lopussa, mutta voitto oli selvä.
Suomi jatkoi vahvaa esitystään jääkiekon MM-kisoissa voittamalla Itävallan 5–2. Avauserässä Itävalta piti Leijonat vain yhdessä maalissa, mutta toisessa erässä Suomi teki kolme maalia. Päätöserässä Itävalta onnistui kahdesti, mutta…
Suomi jatkoi vahvaa esitystään jääkiekon MM-kisoissa voittamalla Itävallan 5–2. Avauserässä Itävalta piti Leijonat yhdessä maalissa, mutta Suomi hallitsi toista erää kolmella maalilla. Vaikka Itävalta teki kaksi maalia päätöserässä,…
Suomen jääkiekkomaajoukkue voitti Itävallan MM-turnauksessa 5–2. Leijonien maaleista vastasivat Mikael Granlund, Saku Mäenalanen, Jesse Puljujärvi, Sakari Manninen ja Patrik Puistola. Suomi etenee voitosta voittoon ja kohtaa seuraavaksi Sveitsin.
Suomi kohtaa Itävallan jääkiekon MM-turnauksessa. Patrik Puistola nousee kakkosketjuun, kun Sakari Manninen siirtyy kolmosketjuun. NHL-puolustaja Urho Vaakanainen on edelleen sivussa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Jääkiekon miesten MM-kisoissa Suomi on toistaiseksi välttynyt suurilta haasteilta. Lauantaina pelataan kuusi ottelua, mutta Leijonilla on välipäivä ennen sunnuntain kohtaamista Itävallan kanssa.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomi voitti Britannian 4–0 jääkiekon MM-kisoissa Zürichissä. Kaikki Suomen maalit teki puolustaja, Ville Heinola teki kaksi maalia. Päävalmentaja Antti Pennanen kehui joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Ruotsin jääkiekkomaajoukkue hävisi Norjalle MM-kisoissa 2–3. Ottelun jälkeen Norjan varakapteeni Max Krogdahl kritisoi ruotsalaisten käytöstä kulisseissa, väittäen heidän olevan turhautuneita. Ruotsin kapteeni…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Sveitsi voitti Unkarin jääkiekon MM-kilpailuissa maalein 9–0. Kapteeni Roman Josi teki kolme maalia vain 4.45 minuutissa, mikä on nopein hattutemppu jääkiekkohistorian tilastointiaikakaudella.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Ison-Britannian maalivahti Mat Robson torjui 45 laukausta MM-kisoissa Suomea vastaan. Suomi voitti ottelun 4–0, mutta Robsonin suoritukset herättivät huomiota. Hän käytti erityistä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Leijonat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.